Salan Lazim / popular tentang Shaklee

with 0 Comment
Jom kita baca apakah soalan-soalan popular itu. Harap pencerahan ini membantu membuka mata lebih ramai orang betapa pentingnya pengambilan vitamin dalam kehidupan seharian kita.

Salan Lazim / popular tentang Shaklee

Antara soalan-soalan yang sering ditanya mengenai Shaklee adalah:

1. Adakah Shaklee ini Halal?
Jawapan : Halal. Boleh rujuk sijil halal dalam label Shaklee di blog ini.

2. Mengapa urin saya bertukar jadi kekuningan selepas mengambil vitamin?
Jawapan: Ianya adalah kesan pengambilan B complex, vitamin ini adalah vitamin larut air.

Salan Lazim / popular tentang Shaklee

Kaedah Rawatan Buasir Dengan Supplemen Shaklee

with 0 Comment
Pernah tak anda rasa sakit apabila hendak membuang air besar. Pastinya anda akan teran dan terdapat titisan berwarna merah beserta najis. Apabila anda meneran, struktur kolon akan membengkak.

Kaedah Rawatan Buasir Dengan Supplemen Shaklee

 
Jenis-jenis Buasir

Buasir Dalam
Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.

Belum terlambat untuk mengawal diabetes dengan Shaklee

with 0 Comment
Ana pergi klinik tadi... bawa baby baby Shafa'... Terbaca satu ayat....



Tahun 2030, sejumlah 2.48 juta rakyat Malaysia akan menghidap diabetes.



Menakutkan... huhu... Pada masa ini, kira-kira 1.4 juta rakyat Malaysia atau satu daripada setiap enam orang dewasa yang melebihi usia 30 tahun menghidap diabetes.

Belum terlambat untuk mengawal diabetes dengan Shaklee


Apa yang lebih mengejutkan, kelaziman berlakunya diabetes di Malaysia hampir dua kali ganda pada kadar yang lebih cepat daripada ramalan Persekutuan Diabetes Antarabangsa (IDF), seiring dengan perkembangan kadar rakyat yang obesiti.Setiausaha Agung Persatuan Diabetes Malaysia (PDM), Datuk Rahimah Ahmad, berkata, beberapa statistik telah menunjukkan bahawa diabetes sedang meningkat di rantau ini.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menganggarkan pada tahun 2030, sejumlah 2.48 juta rakyat Malaysia akan menghidap diabetes.

Vagina kembali menggigit dan rapat dengan Vitamin Cinta Shaklee

with 0 Comment
Adakah hubungan intim anda suami isteri seperti malam pertama walaupun selepas 10 tahun... huhu... pasti ada yang susah hati jika miss v tidak mampu menggigit kuatkan...
 
Masalah ini sering dialami oleh wanita selepas bersalin. Hubungan suami isteri kian hambar tidak sehangat malam pertama dulu. Kenapa menjadi hambar? Adakah kerana vagina tidak rapat dan menggigit ketika fasa awal perkahwinan?

Kelazimannya ramai wanita mengalami masalah ini. Wanita selepas melahirkan anak akan berasa susah hati lantaran alat sulit menjadi longgar dan tidak menggigit seperti malam pertama perkahwinan.

Semasa proses mengandung, banyak perubahan berlaku kepada wanita terutamanya perubahan hormon, perubahan fizikal daripada segi luaran mahupun dalaman. Saiz pelvik wanita akan berubah menjadi besar bagi menyokong pembesaran janin.

Disebabkan lantai pelvik berubah maka vagina pun berubah nak-nak semasa proses kelahiran yang normal. Semasa proses melahirkan anak, dinding vagina dan otot di sekeliling yang menyokong akan meregang bagi membuka laluan bersalin.

Semasa proses kelahiran, doktor akan melakukan episotomi (gunting) berdasarkan keadaan tertentu bagi memudahkan kepala bayi keluar. Jahitan luka tersebut akan sembuh dalam masa kurang seminggu. Bagi mempercepatkan cantuman jahitan anda boleh ambik Zinc Complex tau. Tapi kali ni, Ana bukan nak story pasal sembuhkan kesan jahitan... Entri kali ni nak cerita tentang rahsia hubungan intim kita... :) hehe... jom baca lagi...

Vagina kembali rapat dan menggigit dengan Shaklee

Kesan Keputihan yang kita mesti tahu

with 0 Comment
Keputihan atau lelehan lendir ada dalam dua cara iaitu keputihan fisiologi dan patologi.
 
Keputihan fisiologi atau yang normal bersifat keputihan atau jernih, namun ada kala ia kekuningan kerana jangkitan kuman. Perlu diingat, keputihan berlaku pada tempoh seminggu sebelum haid dan berlaku setiap bulan. Namun oleh kerana ada masanya ia terlalu banyak, wanita berasa kurang selesa dan gatal di sekitar alat sulit kerana kelembapan. Apabila ujian dibuat ke atas lendir itu, tiada sebarang bakteria yang ditemui.

Keputihan patologi pula disebabkan bakteria, kulat atau organisma lain. Ia amat mengganggu seperti masalah gatal yang serius, berbau, lelehan berwarna kekuningan selain sakit di bahagian bawah perut. Ujian ke atas keputihan itu lazimnya menunjukkan kehadiran mikro organisme atau kuman.
Sumber: BeritaHarian

" Keputihan merupakan lelehan daripada vagina yang keluar daripada kuantiti biasa(banyak).

Berdasarkan beberapa kes, kita dapati masalah ini bukan sahaja dialami oleh wanita yang sudah berkahwin bahkan gadis remaja turut mengalaminya" - DR Suhaimi Isa (Pakar Runding Perbidanan dan Sakit Puan, Hospital Pantai, Ampang)

Duktus Tersumbat (Blocked Duct)

with 0 Comment

Duktus Tersumbat (Blocked Duct)


Apa itu duktus tersumbat?

Terdapat dua jenis duktus tersumbat. Jika anda mengalami benjolan bengkak di buah dada anda yang berasa sakit, lazimya disertai radang kemerahan yang bertompok pada kulit berdekatan benjol itu, ini dikatakan “duktus susu tersumbat". Malah, duktus ini sebenarnya tidak tersumbat tetapi tisu di sekitar duktus susu itu radang dan menekan duktus tersebut. Duktus tersumbat sebenarnya adalah mastitis di peringkat awal.


Duktus yang betul-betul tersumbat jarang berlaku dan selalunya berlaku dalam beberapa minggu atau bulan selepas ibu mula menyusukan. Biasanya benjolan itu sakit dan kadang-kala terdapat juga tompok merah.

7 kriteria atau guideline memilih supplemen Soy Protein : ESP

with 0 Comment
Berbagai bagai soy protein di pasaran. Memang pening kepala jika kita nak pilih yang terbaikkan. Jadi, Ana kongsikan 7 perkara penting yang kita perlu tahu tentang soy protein...  Jemput baca ye... :)
 
  • 7 kriteria atau guideline memilih supplemen Soy Protein : ESP
  •  

    Kacang soya itu sendiri mesti tumbuh membesar secara organic~

    Kenapa soybeans mesti ditanam secara organic….sebab kajian penananam secara kimia (bukan organic) akan menyebabkan nutrisi makanan berkurangan.. Dan dari segi kajian.. sudah terbukti ada hubungkait antara cancer dan nitrates.. Jadi amatla penting pesticides, fungicides, and herbicides tidak digunakan disepanjang proses pembesaran soybeans ni.

Rahsia Protein yang kita perlu tahu

with 0 Comment
Rahsia protein ni sebenarnya bukannya rahsia pun. Kita dah belajar di bangku sekolah dulu. Cuma mungkin sekarang kita dah lupa dan kurang ambil berat. Mari baca perkongsian Ana tentang rahsia protein ni. Back to school yo... :)

  1. Pertumbuhan-16% tubuh badan manusia terdiri daripada protein. Kulit, rambut, organ-organ, otot, semuanya terdiri daripada protein (semuanya mengandungi DNA, dan dalam DNA ada protein). Saban hari, ada sahaja sel-sel kita yang mati, dan kematian tersebut haruslah digantikan dengan kelahiran. Badan memerlukan amino asid (komponen asas protein) untuk membina kembali otot-otot dan sel-sel kita yang lain. Tanpa protein yang mencukupi, badan kita akan menjadi lemah dan lembik.
  2. Metabolisma (otot)Kita sering bersenam dan melakukan kerja-kerja berat. Melalui bersenam banyak sel-sel otot kita yang “mati” terutamanya jika kita melakukan senaman yang mencabar kekuatan otot seperti weight training atau bodyweight training (push up, sit up, dan sebagainya). Kita tak menyedari kematian sel-sel ini kerana dalam tubuh badan kita terdapat berjuta-juta sel, mungkin juga lebih daripada tu. Maka kematian “sebahagian kecil” sel-sel tersebut mungkin kita tidak sedari. Namun, tanpa diet yang berkualiti (ada protein), sebahagian kecil sel-sel otot yang mati tadi mungkin tidak dapat diganti, dan saban hari “sebahagian kecil” tadi akan berubah menjadi “sebahagian besar”. Penurunan berat badan melalui “kehilangan otot” adalah sesuatu yang malang dan tidak harus dibanggakan, kerana turunnya berat otot bererti turunnya kadar metabolisma ANDA! Otot adalah mesin-mesin yang menggerakkan metabolisma kita, yang membakar lemak-lemak kita.
  3. Metabolisma (pencernaan)
    Sekali lagi, protein meningkatkan kadar metabolisma, dan makan lebih banyak protein meningkatkan kadar metabolisma berlipat kali ganda. Ini kerana badan memerlukan lebih tenaga untuk menguraikan struktur protein yang kompleks kepada komponen-komponen yang lebih ringkas berbanding karbohidrat. Dalam arena bina badan, high protein diet adalah sesuatu yang normal di kalangan mereka yang ingin menurunkan paras body fat %, namun jangan sesekali salah anggap, mereka bukannya mengamalkan Atkins diet. Karbohidrat adalah kawan karib bodybuilder, mana mungkin mereka meninggalkan karbohidrat. Apa yang mereka lakukan ialah, merendahkan sedikit pengambilan karbohidrat berbanding biasa, tetapi meningkatkan pula pengambilan protein (bersama sumber alkaline seperti sayur-sayur, kerana protein bersifat acidic).

Pneumokokal, Mencegahnya dengan Shaklee

with 0 Comment
Permata hati kita adalah anak anak kita. Bagi Ana, jauhilah yang terburuk buat mereka... Maka apa sahaja tentang penyakit pastinya Ana akan sentiasa take alert. Baru baru ni, Ana google dan jumpa perkataan Pneumokokal ni. Pelik sungguh bunyinya. Ana pun kumpulkan maklumat dari en google dan hasilnya, Ana kongsikan di sini. Jemput baca ye... Jangan lupa, anak anak adalah permata berharga kita... :)

Pneumokokal, Mencegahnya dengan Shaklee


Mungkin ramai pernah mendengar perkataan pneumokokal, namun tidak semua yang tahu apa pneu-mokokal itu sebenarnya. Ia adalah salah satu penyakit berjangkit yang merbahaya kepada kanak kanak. Antara penyakit berjangkit dan kematian utama di kalangan kanak-kanak yang semakin disedari di seluruh dunia ialah pneumokokal (PnD).
 

Apa itu jangkitan Pneumokokal?

Penyakit pneumokokal adalah disebabkan oleh sejenis kuman bakteria yang biasa menyebabkan jangkitan pada tekak dan telinga. Ia boleh menyebabkan jangkitan yang lebih serius seperti jangkitan paru-paru dan radang selaput otak.


 


Anggaran yang dibuat Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) itu turut mendapati, setiap tahun penyakit itu menyebabkan kematian lebih sejuta kanak-kanak berusia lima tahun ke bawah di negara membangun.

Bakteria s. pneumoniae menyebabkan penyakit yang mengancam nyawa seperti pneumonia, meningitis dan bakteremia (keracunan darah) dan juga otitis media (jangkitan bahagian tengah telinga).

Set Get Clean Water Shaklee elok untuk Kesihatan Buah Pinggang

with 0 Comment
Cuba kita bayangkan air yang diminum setiap hari mengandungi bendasing halus, berbau dan masih ada klorin masuk ke dalam tekak dan terus ke dalam tubuh badan kita setiap kali kita minum. Banyangkanlah setiap hari buah pinggang kita nak proses dan tapis segala bendasing tu.... Kalau hari-hari, bertahun, berpuluh tahun mcm mana? Cuba kita bayangkan. Adakah buah pinggang kita dapat menampung beban ini? Tentulah boleh rosak buah pinggang kita. Adakah kita sedar kepentingan air bersih selama ini? Justeru itu marilah kita mengurangkan bebanan buah pinggang kita dengan minum air yang bersih setiap hari.

Set Get Clean Water Shaklee elok untuk Kesihatan Buah Pinggang

Phytocol-st Shaklee, Halang Kolestrol Masuk Ke dalam Darah

with 0 Comment

Orang Malaysia ni memang terkenal dengan makanan seperti nasi lemak,mee goreng, tomyam seafood, masakan bersantan dan banyak lagi. Tahu tak, bahawa semua itu mengandungi jumlah kolestrol yang tinggi.
 
Cuba lihat gambar di bawah.

 
Phytocol-st Shaklee, Halang Kolestrol Masuk Ke dalam Darah

Macam mana? Seram sejuk bila tahu jumlah kandungan kolestrol dalam makanan makanan tukan... Sebenarnya, jumlah untuk orang yang sihat hanya 300 mg kolestrol sahaja untuk sehari.... Bagaimana nak atasinya.... hhmmmm...

Atasi penyakit gout dengan vitamin Shaklee

with 0 Comment
Tanda tanda gout

Gout ialah sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan, dan kehangatan, serta kekakuan pada sendi. Pesakit mungkin juga mengalami demam gred rendah, dan biasanya menghadapi dua sumber kesakitan. Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerak. Keradangan tisu-tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit, walaupun hanya disentuh dengan lembut; umpamanya, meletakkan selimut pada kawasan yang terjejas.
 
Gout biasanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada semua serangan pertama). Bagaimanapun, penyakit itu juga boleh menjejaskan sendi-sendi yang lain, seperti mata kaki, tumit, kekura kaki, lutut, pergelangan tangan, siku, jari, dan tulang belakang. Dalam sesetengah kes, gout boleh terjadi pada sendi jari-jari kaki yang tidak dapat bergerak, disebabkan kecederaan dahulu yang mengakibatkan peredaran darah yang buruk.
 
Atasi penyakit gout dengan vitamin Shaklee
 
Pesakit-pesakit dengan hiperurisemia boleh mempunyai mendapan-mendapan hablur asid urik yang dipanggil tofus dalam tisu-tisu yang lain, umpamanya heliks telinga. Dalam sebilangan kes, karang-karang asid urik boleh membentuk sejenis karang ginjal.
 
Gout mempunyai empat peringkat yang nyata:
  • asimptomatik
  • akut
  • interkritikal
  • kronik.

Cara atasi penyakit asma dengan Shaklee

with 0 Comment
Asma yang juga dikenali sebagai semput atau lelah merupakan penyakit paru-paru akibat daripada radang (inflamasi) dan penguncupan atau penyempitan saluran pernafasan. Dalam masa yang sama, badan mengeluarkan mukus yang menyempitkan lagi saluran pernafasan ini. Ini akan menghasilan bunyi seperti bersiul berulang-ulang kali, terutamanya apabila pesakit menghembuskan nafas dengan bunyi “wiz”.
 
Di antara tanda awal seseorang itu mendapat asma ialah:
  • Selalu batuk pada waktu malam, apabila suhu mula menurun
  • Sukar tidur
  • Keletihan tanpa diketahui puncanya
  • sukar bernafas

Atasi masalah ulser mulut dengan Shaklee

with 0 Comment
Apakah ulser mulut
Ulser mulut adalah sebarang jenis ulser yang terjadi di dalam rongga mulut

Atasi masalah ulser mulut dengan Shaklee
Apakah yang menyebabkan ulser mulut? 
  • Punca daripada kecerdasan (trauma) fizikal seperti tergigit atau terkena alat-alat tajam.
  • Kekurangan zat-zat seperti zat besi, asid folik dan vitamin B 12
  • Daya tahan badan yang berkurangan
  • Jangkitan bakteria, virus, atau kulat
  • Alahan / reaksi alergi
  • Faktor keturunan
  • Kesan-kesan radioterapi / kimiaotrapi
  • Kesan daripada penyakit sistematik
  • Kanser mulut
  • Sebab-sebab yang tidak diketahui (ulser afta)

Atasi masalah hidung berdarah dengan Shaklee

with 0 Comment
Hidung kita boleh berdarah dengan mudah sekali. Sebab apa ye? Sebabnya, apabila saluran darah kecil yang terdapat dalam hidung pecah.

Ini kerana kedudukan saluran darah begitu hampir dengan permukaan.

Ana pun selalu hidung berdarah, tetapi tidak lagi... )
 
Masalah ini biasanya berlaku sama ada sekali atau beberapa kali dalam sehari.

Tips kulit gebu dan licin dengan cepat

with 0 Comment
Inginkan kulit muka yang gebu dan licin tanpa jerawat dan jeragat dalam masa yang cepat. Ana ada caranya... tetapi sebelum itu, kita perlu tahu dulu apakah kolagen.

Kolagen befungsi bagi mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit. kulit yang kerap terdedah pada pancaran matahari ditambah pula dengan pencemaran disekeliling akan menyebabkan kolagen di dalam sel kulit menyusut dengan lebih cepat sebelum ia mampu dibina semula.

Akibatnya, kehilangan kolagen menyebabkan klit kendur berkedut, kuku mudah patah dan rambut nipis tidak bermaya.

Menjaga kesihatan hati dengan Shaklee

with 0 Comment
Kita selalu mengabaikan organ dalam badan kita yang satu ni.. Apakah dia?

Ia adalah organ yang sangat penting sebenarnya... Selalunya kita dengar jagalah jantung, kawal kolesrol... tetapi bagaimana pula dengan kesihatan hati kita... bagaimana kita nak menjaga hati kita?

Jom baca perkongsian Ana dengan lebih lanjut...

Hati banyak memainkan peranan penting, daripada fungsi normal metabolisma hinggalah detoksifikasi. Walau bagaimana pun, fungsi normal hati boleh terjejas disebabkan oleh:

Menyahtoksin Badan dengan Super Detox Set Shaklee

with 0 Comment
Toksin memang akan ada dalam tubuh badan kita. Hanya kita yang boleh menyahtoksinkan badan bahan toksin tersebut. Jika kita gagal menyahtoksin secara lancar, tubuh badan kita akan berasa tidak sihat...

Antaranya seperti berikut...

Pernah tak anda mengalami salah satu masalah berikut?
  1. jerawat / kulit kusam
  2. selalu berasa lesu dan kurang bertenaga
  3. sakit kepala berulang
  4. rasa gatal
  5. emosi terganggu
  6. radang pada kulit
  7. alahan
  8. ekzema

Sistem penghadaman yang sihat dengan Set Shaklee Digestive Health

with 0 Comment
Sistem penghadaman yang baik adalah asas kepada tubuh yang sihat.

Sembelit, mulut berbau, najis berbau, mengidam makanan, perut berangin dan kembung adalah masalah penghadaman yang biasa dialami oleh kebanyakan orang.

Sistem penghadaman yang tidak sihat mengakibatkan :

  • penambahan berat badan
  • masalah gastrik
  • perut buncit
  • kanser usus
  • masalah penghadaman
  • sistem imun yang lemah

Awet muda dengan Set ACE Shaklee

with 0 Comment
Apa!!! Ada garisan halus di muka... huhu...

Selalu terasa cepat penat dan tidak bertenaga...

Hehe... pernah tak terasa macam tu?

Sebenarnya, badan kita memerlukan lebih perlindungan antioksidan berbanding dahulu. Pencemaran, pendedahan kepada cahaya matahari, tekanan dan gaya hidup tidak sihat menghasilkan radikal bebas yang boleh merosakkan sel dan DNA dalam tubuh. Antioksidan dapat membantu melindungi sel akibat daripada radikal bebas ini...


Sihat dengan Immune Booster Set Shaklee

with 0 Comment
Setiap hartubuh badan kita akan terdedah dengan serangan bakteria, kuman dan virus berbahaya. Semua tu akan mengancam sistem imun badan kita.

Sihat dengan Immune Booster Set Shaklee

Maka, nutrisi yang baik penting dalam menentukan kekuatan sistem imun kita. Jangan risau... Ana cadangkan kepada mereka yang pentingkan kesihatan dan ingin mencegah sebelum kena... Boleh ambik Set Immune Booster ni untuk menguatkan sistem imun dan memberi perlindungan yang lebih baik.

Keluarga Sihat Ceria dgn Set Kesihatan Keluarga Shaklee

with 0 Comment
Keluarga adalah kekuatan kita. Tanpa keluarga pastinya kosong hidup kita...

Jom berikan yang terbaik kepada keluarga kita. Pastikan dalam setiap rumah ada Set Kesihatan Keluarga ni... Set ini boleh diambil oleh semua ahli keluarga dan juga kepada mereka yang sihat yang inginkan kesihatan yang elok berpanjangan :)


Keluarga Sihat Ceria dgn Set Kesihatan Keluarga Shaklee


Set Kesihatan Keluaraga ni memberikan nutrien yang berkhasiat untuk sekeluarga supaya kekal sihat dan bertenaga.


Atasi Masalah Wanita Dengan Set Kesihatan Wanita Shaklee

with 0 Comment
Wanita adalah insan yang teristimewa...
Wanita adalah tunjang keharmonian rumah tangga.
Wanita juga adalah ibu dan suri rumah tangga :)

Penting sungguh wanita ni.

Sebenarnya wanita oleh terdedah dengan pelbagai masalah kesihatan dalam melalui pelbagai peringkat kehidupannya. Antaranya adalah:



Atasi masalah lelaki dengan Set Kesihatan Lelaki Shaklee

with 0 Comment
Salam sayang keada semua pengunjung blog comel ana ni. :)

Kali ni entry Ana berkisar tentang kesihatan pelindung pelindung wanita plak... Siapa ye mereka ni? Mereka ni adalah orang penting dalam hidup insan bergelar wanita. Sama ada dia adalah suami, ayah, abang, adik atau pun anak kepada wanita. :) Semua yang bergelar lelakilah.

Mereka ni tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok dan banyak lagi. Ana sudah berikan yang terbaik buat insan tersayang Ana... :)

Atasi masalah lelaki dengan Set Kesihatan Lelaki Shaklee

Sebenarnya, ada di antara mereka ini mengalami masalah perubahan hormon seawal usia 30 tahun yang membawa kepada masalah kesihatan yang rumit dalam hidup mereka iaitu seperti:


Basic H2 memudahkan tugas mencuci

with 0 Comment
 
Basic H2 memudahkan tugas mencuci
Basic H2

Saiz : 16 oz/bottle


Basic H2 memudahkan kerja kerja di rumah anda. Ia mempunyai kepekatan yang tinggi iaitu 16 auns boleh membuat sehingga 48 gelen cecair pembersih berkuasa apabila dicampurkan dengan air. Pembersih serba guna dan berkuasa ini mampu menghilangkan kotoran, gris dan kotoran dari mana mana permukaan yang boleh dicuci.
 
 
Hanya perlu cairkan mengikut arahan
Tanpa perlu dibilas
Tiada sisa
Formula bebas coretan
Tanpa toksik
 
 
Basic H2 Shaklee selamat digunakan tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi. Ia juga sangat lembut pada tangan. Basic H2 diperbuat dariapad bahan bahan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa.

Boleh hubungi Ana di:
Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

CoQHealth Plus

with 0 Comment
 


CoQHealth Plus
CoQHealth Plus

Saiz : 30 tablet / 30 sajian


CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28 mg CoQ10 dengan vitamin E dan ekstrak teh hijau. Teh hijau yang didatangkan di dalam kapsul dengan sistem penyampaian minyak kacang soya bagi memastikan potesi penguraian adalah maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQHealth Plus Shaklee menggunakan bahan-bahan berasaskan mineral, tumbuhan dan formula sayur-sayuran 100%.


Kebaikan CoQHealth Plus Shaklee :
1. Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
2. Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
3. Meningkatkan peredaran darah
4. Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

Golongan yang sesuai mengambil CoQHealth Plus Shaklee :
1. Lelaki
2. Wanita
3. Wanita hamil dengan nasihat doktor

Boleh hubungi Ana di:
Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Phytocol - St Shaklee

with 0 Comment
Phytocol - St Shaklee
Phytocol - St Shaklee


Saiz : 120 tablet / 120 sajian


Phytocol-st Shaklee diperbuat daripada adunan mantap fitosterol yang didapati dari minyak tall. Satu biji phytocol-st ni mengandungi 2000 mg fitosterol. Fitosterol ini berfungsi untuk menahan kolestrol dari masuk ke dalam saluran darah kita. Ia meletakkan sterol dan stanol pada dinding salur darah. Memang terbaik untuk menghalang kolestrol dari memasuki salur darah manusia.

Phytocol-st Shaklee menggunakan bahan-bahan berasaskan mineral dan tumbuhan 100%. Ia tiada perisa, pewarna, pemanis atau pengawet tambahan.

Kebaikan Phytocol-st Shaklee :
1. Mengawal tahap kolestrol dalam darah
2. Menurukkan kolestrol secara semulajadi
3. Memelihara jantung

Golongan yang sesuai mengambil Phytocol-st Shaklee :
1. Lelaki
2. Wanita
3. Warga emas

Boleh hubungi Ana di:
Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Bulan Cinta, Raikan dengan Vitamin Cinta, Vitamin E

with 0 Comment
Bulan ini, bulan cinta...
Berdebar debar rasa hati ku...

Hehe... pernah dengar tak lirik lagu tu... 

Kenapa Ana menyanyi plak ye... Sebab nya sempena promo Shaklee pada bulan Jun, Shaklee adakan promosi beli 6 percuma 1 untuk VITAMIN CINTA tau. Vitamin cinta tu apa?

Jom baca lagi... Ana perkenalkan pada vitamin cinta ni. Tapi yang ni khas untuk pasangan suami isteri sahaja tau :)


Bulan Cinta, Raikan dengan Vitamin Cinta, Vitamin E


Promo Jun - Vitamin E, Buy 6 FREE 1

with 0 Comment
Bestnya promo Shaklee untuk bulan Jun 2014 ni... Apakah dia??? Saspen sungguh tunggu sms dari Shaklee. Tapi bila dapat sahaja sms tu, Ana menjerit kegembiraan tau... Seronok sangat bilatahu promoShaklee bulan ni adalah VITAMIN E, iaitu nama glamournya VITAMIN CINTA.

Promo Jun - Vitamin E, Buy 6 FREE 1


Apa yang best sangat vitamin E ni? Sebenarnya, vitamin E ni boleh membantu untuk mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% dan serangan strok sehingga 33%. Untuk mengelakkan semua tu, kita hanya perlu mengambil vitamin E dalam dos selamat iaitu lebih kurang 3200IU sahaja.

Apa bezanya Vitamin E Shaklee nie dari vitamin vitamin E yang lain? Vitamin E Shaklee ni diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum. Keduanya kaya dengan vitamin E. Ia kemudiannya diekstrak d-alpha tocopheryl. D-alpha tocopheral yang aktif ini digabungkan pula dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta). Kesimpulannya, Vitamin E Shaklee adalah vitamin E yang lengkap di pasaran tau. :)

Atasi masalah kulit kusam semasa hamil

with 0 Comment
Kulit kusam semasa hamil selalu menghantui ibu hamil. Masalah kulit kusam ini adalah kerana meningkatan hormon yang tinggi semasa kita hamil. Selain itu, kulit muka juga naik pigmentasi yang banyak. ini memang merisaukan.

Atasi masalah kulit kusam semasa hamil
 
Sebaiknya, ibu hamil perlu mengelakkan diri dari terdedah terlampau lama di bawah sinaran matahari. Pancaran matahari akan menyebabkan kulit akan bertambah kusam dan masalah pigmentasi akan bertambah teruk.

Ana ada cara untuk ibu hamil atasi masalah kulit kusam ni. Ibu hamil digalakkanuntuk mengambil ESP Shaklee. Esp Shaklee nie memang sesuai untuk ibu hamil. Jadi ibu hamil boleh mengamalkannya tanpa rasa risau. Lagi pun satu hidangan ESP Shaklee nie bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu. Selain tu ia rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Cara atasi rambut kering dan berminyak ketika hamil

with 0 Comment
ibu hamil tak cantik. Selalu kita dengarkan. Sebenarnya itu hanya tanggapan kita  pada diri sendiri. Ibu hamil boleh kelihatan cantik menawan sepanjang kehamilan mereka. Jom baca perkongsian dan tips Ana ni.

Selalunya ibu hamil mengatakan mereka tidak cantik apabila sudah masuk trimester kedua kehamilan. Kenapa ye? Sebab waktu tu perut mereka dah nampak dan mereka merasakan kulit mereka kusam dan rambut kering sahaja.

Memang betul masalah kulit kusam dan rambut kering sahaja. Semua tu sebab berubahan hormon yang tinggi dalam badan ibu hamil. Ada juga yang akan mengalami rambut yang berminyak. setiap orang mempunyai masalah yang berbeza. Jika rambut berminyak sebelum hamil, keadaan akan bertambah teruk semasa hamil. begitu juga, jika ibu hamil yang mengalami masalah rambut kering sebelum hamil. Rambut akan bertambah kering dan rapuh semasa hamil.


Cara atasi rambut kering dan berminyak ketika hamil


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Ana Adni Collection 2011. Dikuasakan oleh Blogger.

SEBARANG PERTANYAAN?

SEBARANG PERTANYAAN?
HUBUNGI ANA

Jom BerShaklee

Jom BerShaklee
Jom Order :)

Terima kasih, datang lagi...

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA
CIKGU VITAMIN ANA

PROMO TAMBAHAN

PROMO TAMBAHAN
MAC 2015

PROMOSI HEBAT

PROMOSI HEBAT
MAC 2015

Popular Posts

Set Subur Lelaki/Wanita

Set Kurus Shaklee Yang Superb

Set Ibu Menyusu Kekal Slim

Set Bersalin/Berpantang Yg Hot!!

About Me

Foto saya

Salhana Arshad @ owner of Cikgu Vitamin Ana... Saya Pengedar Sah SHAKLEE seluruh Malaysia. SID saya 1077743. Inspirasi sihat, bahagia dan berjaya :)

Followers Google+ Mama Adni