Solat dengan senang selepas hilang sakit lutut

with 0 Comment
Alhamdulillah. Sekarang dah tak berlaku seperti tu. Tak sakit dah lutut Ana ni. Nak solat pun senang. Tidak waktu nak sujud dan bangun dari sujud punyalah sakit.

Nak naik dan turun tangga di sekolah pun dah tiada masalah. Semuanya hilang. Mula mula tu tak perasan pun, kemudian baru Ana sedar dalam seminggu ni dah tak sakit lutut apabila melakukan aktiviti harian Ana.

Apa yang Ana buat?

Ada dua perkata yang Ana buat.. Ana akan kongsikan...

Pertama, Ana kuruskan badanlah... Tak mahu dah mok mok macam dulu... hehe... berat badan lah yang mempengaruhi sakit lutut kita tu. Badan ringan lutut pun tak sakit. Bagaimana Ana kuruskan badan... yang tu akan Ana kongsikan dalam entri akan datang.

Kedua, Ana amalkan Ostematrix, Omega Guard dan juga Advande Joint Health Tablet (AJHT).... Alhamdulillah berkesan. Tiada lagi sakit di sendi lutut Ana ni.

Apa peranan Ostematrix dan AJHT ni...

Cara Ostematrix Membantu?
Dikenali sebagai calcium-magnesium. Pengambilan kalsium penting untuk pembentukan tulang yang kuat. Jika kita kekurangan kalsium tulang akan mudah retak, patah juga rosak. Pengambilan kalsium sangat memberi kesan yang baik kepada tulang. Tulang yang sihat menyumbang kepada sendi yang sihat.
 
Cara Joint Health Tablet  Membantu?
  • Tidak mengandungi kondroitin sulfat sebab ia tidak diserap dengan baik bila diambil secara oral.
  • Kajian terkini menunjukkan kondroitin sulfat mengganggu penyerapan glukosamina yang biasanya senang diserap .
  • Ekstrak Jagung, menambahkan fungsi kusyen kepada sendi. Menyebabkan pergeselan antara sendi yang menyakitkan menjadi lega dan kurang sakit.
  • Vitamin C, Tembaga, Zinc dan Mangan, beri kesan tisu penyambung yang sihat. Ini akan mengurangkan risiko sendi rosak dan seterusnya, tulang juga dapat dipelihara.

  • Cara Omega Guard Membantu?
    Dihasilkan dari ikan laut dalam yang berkualiti tinggi. Dengan proses begitu teliti, untuk penghasilan Omega 3 dan Omega 6 yang 'mantap'.

    Secara semulajadi, minyak ikan Shaklee ini bersifat anti radang atau anti imflamasi. Jadi, ini akan mengurangakan keradangan yang berlaku akibat sakit sendi arthritis. Ia juga bertindak memelihara sendi. Caranya? Asid lemak Omega 3 mencegah kemusnahan enzim yang bentuk tisu rawan untuk perlindungan sendi. Hasilnya sendi yang lebih sihat akan dinikmati oleh pesakit sendi.
    Solat dengan senang selepas hilang sakit lutut

    Jomlah order segera. Boleh dapatkan dari Ana. Nanti Ana kongsikan juga cara untuk turunkan berat badan dengan berkesan...
     
    Boleh hubungi Ana di:
    Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
    email : anaadnicollection@yahoo.com
    Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
    SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

    Keputihan penyebab hubungan suami isteri retak.

    with 0 Comment
    Masalah rumah tangga porak peranda kadang kala berpunca daripada perkara yang mudah. Yang kebanyakkan wanita ambil mudah. Yang tidak penting. Apakah dia?

    KEPUTIHAN....

    Wanita dan keputihan memang tidak dapat dipisahkan. Pasti akan ada. Yang membezakannya adalah banyak dan sedikit sahaja.

    Jangan ambil mudah tentang perkara ni ye. Keputihan bukan sahaja menyerang wanita yang telah berkahwin. Anak dara pun ada yang mengalami keputihan yang kuat.

    Apakah dia keputihan ni? Keputihan adalah cecair putih pekat yang keluar daripada vagina wanita selalunya waktu subur. Ia adalah normal untuk seorang wanita menyalami keputihan.

    Keputihan penyebab hubungan suami isteri retak.
     
    Yang tidak normalnya, apabila keputihan yang keluar tu banyak dan berubah warna kepada warna kuning nak kehijauan. Selain itu ia juga mempunyai bau yang tidak menyenangkan atau busuk.

    Bayangkan hubungan intim kita suami isteri terganggu dengan masalah keputihan ni. Ada suami yang tidak sampai hati menegur isteri sebab risau si isteri akan terasa hati. Jadi, kita sebagai isteri perlulah ambil tahu dan jika ada, berusahalah untuk mengatasinya.

    Semuanya untuk suami tersayangkan.

    Keputihan ni ada banyak kesan negetifnya. Klik di sini untuk membaca tentang kesan keputihan kepada wanita ye...

    Untuk atasi keputihan ni, Ana cadangkan pengambilan supplemen Shaklee iaitu Alfalfa Complex dan juga Garlic. Gabungan keduanya akan membasmi kulat yang menyebabkan keputihan ini.

    Keputihan penyebab hubungan suami isteri retak.


    Alfalfa Complex ini mempunyai sifat antikulat.

    Garlic pula sebagai antibiotik semulajadi yang selamat dan berperanan untuk membunuh kulat yang menyebabkan keputihan.

    Keduanya adalah gabungan untuk melawan keputihan.

    Jom dapatkan segera Alfalfa Complex dan Garlic untuk mengharmonikan rumah tangga kita. elakkan hubungan suami isteri retak disebabkan keputihan.




    Boleh hubungi Ana di:
    Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
    email : anaadnicollection@yahoo.com
    Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
    SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

    Apakah Dia Pembelajaran Abad ke 21?

    with 0 Comment
    Pembelajaran abad ke 21. Sedang glamour perkataan ini. Apakah dia Pembelajaran Abad ke 21 ni.

    Pembelajaran Abad ke 21 ni perlu bersifat futuristik, fleksibal dan dinamik.

    Kurikulum nya perlu berfokuskan 7 kemahiran iaitu:

    1. Kemahiran berfikir secara kritikal dan kreatif

    2. Kemahiran berkomunikasi secara berkesan

    3. Kemahiran menikmati keindahan ciptaan dan seni

    4. Kemahiran membuat pilihan dan membuat keputusan

    5. Kemahiran mencari, menginterpretasi dan mengaplikasi maklumat

    6. Kemahiran bergaul dan bekerjasama dengan orang lain

    7. Kemahiran kepimpinan dan pengurusan

    Untuk memfokuskan 7 kemahiran tersebut, perlulah ada guru abad ke 21 dan palajar abad ke 21.


    Ciri Guru Abad ke 21 adalah seperti berikut:-

    1. Menguasai subjek (kandungan kurikulum)

    2. Mahir dan bertrampilan dalam pedagogi

    3. Memahami perkembangan murid dan menyayangi mereka

    4. Memahami psikologi pembelajaran

    5. Memiliki kemahiran kaunseling

    6. Menggunakan teknologi terkini.


    Ciri guru abad ke 21




    Ciri Pelajar Abad ke 21 pula adalah seperti berikut:-

    1. Berupaya membuat hubung kait

    2. Bijak menyoal

    3. Yakin berkomunikasi

    4. Mengambil risiko

    5. Dahagakan ilmu

    6. Ingin tahu

    7. Menjana idea

    8. Fleksibal

    9. Tidak putus asa

    10. Mendengar dan membuat refleksi

    11. Berkemahiran kritis

    12. Menguasai kemahiran literasi

    13. Berani mencuba

    14. Mampu berfikir sendiri

    15. membuat inisiatif

    16. Mampu bekerja dengan orang lain

    17. Membuat perubahan

    18. Berintegriti

    19. Berkeperibadian tinggi

    Ciri murid abad ke 21



    Kedua duanya, guru dan murid perlu mengamalkan ciri abad ke 21 untuk menjayakan pembelajaran abad ke 21 ini.

    Diharapkan kemenjadian murid akan lebih hebat dan terbilang dengan dasar yang baru ini.
    Apakah Dia Pembelajaran Abad ke 21?
    

    Tips atasi perut buncit bukan sebab mengandung

    with 0 Comment
    "Hai Ana. Lamanya tak jumpa ko. Dah lain lah sekarang ni.... Ko mengandung ke Ana?" hah... apa?? terus sentap bila ditanya soalan tu...

    Mana tak sentapnya. Kita yang tak mengandung dikatakan mengandung... huhu... nampak sangat perut dah maju ke depan... Tak mengandung pun, kawan - kawan nampak macam mengandung. Macam mana ni? Apa yang perlu dibuat...

    Pernah alami situasi begitu. Seram gak bila baca kan... Tapi itulah yang bakal berlaku jika perut kita ni buncit. Nampak macam preggy mommy plak... :(

    Bagi wanita, masalah perut, punggung dan peha akan timbul apabila dah beranak nanti. Perut buncit. Punggung lebar. Peha besar. Badan dah jadi bentuk buah pear. Masalah besar sungguh ni....

    Ana ada tips mudah. Harga mampu milik. :)

    Ana sendiri amalkan selepas bersalin anak ke 4 Ana. Memang ada perubahan positif pada perut buncit Ana ni. Ana ambik selama sebulan je. Pada mulanya tak perasan pun. Tapi saja try baju lama dalam almari. Sedang elok plak di tubuh. Terkejut jugak lah. Macam tak bercaya je....

    Apa yang Ana ambik? Jeng jeng jeng.... ????!!!

    
    Tips atasi perut buncit bukan sebab mengandung
    Atasi perut buncit dengan Herblax
    Ana ambik Herblax Shaklee. Memang terbaik untuk mengempiskan perut buncit. Terbukti berkesan. Sebab Ana sendiri dah rasainya...

    Apa yang Herblax ni lakukan ye?

    Ia membersihkan najis yang tersumbat dan mampu merangsang usus untuk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita. Usus tersumbat nilah salah satu punca perut kita buncit.

    Tips atasi perut buncit bukan sebab mengandung
    Ana selepas 11 bulan bersalinkan baby Shafa'.

    Jom cuba Herblax ni untuk kempiskan perut buncit tu. Tak salah untuk mencuba. :)

    Sila klik di sini untuk info lanjut tentang Herblax Shaklee


    Boleh hubungi Ana di:
    Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
    email : anaadnicollection@yahoo.com
    Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
    SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

    Muka Hodoh Sebab Jerawat

    with 0 Comment
    Aggghhhh!!! Kenapalah mamat tu asyik pandang aku jeling jeling ni... Stress nya rasa... Aku tahulah muka ku hodoh sebab jerawat banyak.... Waaaa Waaa... Sedihnya...

    Pernah alami situasi begitu. Sedihkan. Stress pastinya akan ada.

    Cemburu tengok wajah rakan rakan yang licin tanpa jerawat. Itu sudah pasti. Pernah tak bertanya kepada mereka, apakah rahsia kulit wajah mereka licin cantik... Apa!!! tak pernah... Kenapa? Malu nak bertanya...

    Nak hapuskan jerawat. Kita boleh buat laser treatment dan suntikan botox... Kenapa buat suntikan botox. Sebab nya nak suntik vitamin C dan kolagen lah... Dua tu adalah faktor penting supaya jerawat tak tumbuh di muka kita...

    Ana ada cara mudah dan tak mahal macam laser treatment dan suntikan botox tu... Apa kah dia???

    Mari baca apa yang Ana nak kongsikan ni... Senang sungguh caranya. Ana amalkan sejak setahun dulu... dan hasilnya... Jerawat dah malu nak tumbuh di kulit wajah Ana ni. Walaupun semasa period, Ana ucapkan bye bye to jerawat ni... Alhamdulillah..

    Muka Hodoh Sebab Jerawat
    Wajah Ana selepas konsisten dengan vit c, vit e dan b complex Shaklee

    Caranya, Ana amalkan secara konsisten ye.. Pengambilan Vitamin C, Vitamin E dan B Complex Shaklee. Memang terbaik.

    Sebenarnya, ada pelbagai gabungan produk Shaklee untuk atasi masalah jerawat ni. Ada juga collagen powder dan esp. Semuanya bergantung kepada bajet kita untuk cantik... :)

    Semuanya terbaik dan dapatkanlah cara pengambilan yang betul dari pengedar yang bertauliah ye. Takut nanti, anda beli dan makan, tetapi hasilnya tiada... huhu...

    Jom klik link di bawah ni untuk maklumat lanjut...

    Cara Merawat Jerawat Dengan Shaklee

    Wajah Cantik Menawan: Set D Shaklee

    Rahsia Kulit Wajah Cantik dan Mulus

    Awet Muda Dengan Collagen Powder Shaklee



    Boleh hubungi Ana seperti di bawah untuk pembelian dan daftar ahli...
    Nor Salhana; Shaklee ID : 1077743
    email : anaadnicollection@yahoo.com
    Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
    SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Copyright Ana Adni Collection 2011. Dikuasakan oleh Blogger.

    SEBARANG PERTANYAAN?

    SEBARANG PERTANYAAN?
    HUBUNGI ANA

    Jom BerShaklee

    Jom BerShaklee
    Jom Order :)

    Terima kasih, datang lagi...

    JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA

    JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA
    CIKGU VITAMIN ANA

    PROMO TAMBAHAN

    PROMO TAMBAHAN
    MAC 2015

    PROMOSI HEBAT

    PROMOSI HEBAT
    MAC 2015

    Popular Posts

    Set Subur Lelaki/Wanita

    Set Kurus Shaklee Yang Superb

    Set Ibu Menyusu Kekal Slim

    Set Bersalin/Berpantang Yg Hot!!

    About Me

    Foto saya

    Salhana Arshad @ owner of Cikgu Vitamin Ana... Saya Pengedar Sah SHAKLEE seluruh Malaysia. SID saya 1077743. Inspirasi sihat, bahagia dan berjaya :)

    Followers Google+ Mama Adni