Pemakanan Seimbang Semasa Mengandung

with 0 Comment


Ibu mengandung dan juga makanan sihat tidak dapat dipisahkan. Memang penting sangat sangat. Ini kerana makanan yg kita ambil bererti untuk perkembangan dan pertumbuhan si manja di dalam rahim kita. Sebaik sahaja masuk trimester kedua, perkembangan janin berkembang pesat terutamanya otak bayi. Jadi, teramat penting untuk kita mengmbil gizi seimbang secara optimum.

Pemakanan Seimbang Semasa Mengandung
 

Perkara yang perlu dititik beratkan adalah:

1.       Tingkatkan pengambilan kalori antara 200 ke 300 kalori sehari

2.       Amalkan konsep makan sedikit tetapi kerap sekurang kurangnya lima atau enam kali sehari

3.       Banyakkan memakan makanan yang mengandungi protein dan karbohidrat

4.       Makan makanan yang kaya dengan vitamin dan mineral khususnya zat besi

Tips mengatasi morning sickness atau loya ketika hamil

with 0 Comment
Kebanyakan wanita hamil mengalami masalah ini terutamanya di awal trimester kehamilan. Ia dipercayai berpunca daripada beberapa faktor. Salah satunya adalah perubahan fisiologi, hormon dan alahan terhadap bau bau tertentu.
Tips mengatasi morning sickness atau loya ketika hamil
 
Akibatnya, kita akan kerap berasa loya dan muntah terutamanya di waktu pagi. Walaupun masalah ini dikenali sebagai morning sickness namun ia tidak hanya terjadi di waktu pagi. Ada segelintir wanita hamil yang mengalami masalah ini sepanjang hari.
 

Tanda tanda kehamilan

with 0 Comment

Tahukah anda di minggu minggu pertama kehamilan (anda sendiri pun tidak sedar tentang hal ini), tubuh dapat memberi jawapan sama ada hamil ataupun sebaliknya. Hal ini kerana tubuh akan memberi pembayang melalui perubahan perubahan yang bakal anda alami.

 
Tanda tanda kehamilan


Tanda tanda seorang wanita itu sedang hamil ialah:

 

Petunjuk kesuburan wanita

with 0 Comment

Sebagai wanita kita perlu tahu hari subur bagi melancarkan usaha merancang kehamilan.


Kitaran haid antara seorang wanita dengan wanita yang lain tidak sama. Ini kerana isu berkaitan haid adapat dikategorikan sebagai suatu fenomena yang kompleks. Oleh kerana itulah, tidak seorang pun dapat mengetahui bilakah sebenarnyahari subur bagi setiap individu.
 

Petunjuk kesuburan wanita


Terdapat tiga perkara yang kita perlu tahu dalam usaha untuk hamil iaitu:

Pemakanan seimbang suami untuk isteri hamil

with 0 Comment

Bukan bakal mama sahaja yang perlu menjaga pemakanan untuk mendapatkan anak yang berkualiti tetapi bakal bapa juga tidak berkecuali. Diet papa juga penting untuk menghasilkan zuriat yang sihat melalui penghasilan sperma yang berkualiti.
 
Pemakanan seimbang suami untuk isteri hamil

Jadi, suami perlu mengkaji corak pemakanan dan jangan menuding jari pada isteri sahaja jika masih tidak hamil. Antara perkara yang harus dilakukan oleh suami ialah:
 

Nutrisi Sebelum & Semasa Hamil

with 0 Comment

Apa yang anda dan suami makan mencerminkan kesihatan dan kecerdasan anak yang bakal lahir. Jadi, pastikan andaberdua mengamalkan pemakanan sihat yang lengkap dengan nutrisi sebelum merancang untuk hamil.


 
Nutrisi Sebelum & Semasa Hamil


Berikut adalah nutrisi lengkap sebelum seorang wanita itu ingin hamil:

 
1.    ASID FOLIK

Salah satu unsur vitamin B yang terbentuk di dalamnya dapat mengelakkan kecacatan saraf tunjang seperti spina bifida pada bayi yang belum lahir sebanyak 80%. Jadi tingkatkanlah pengambilan asid folik sebelum dan ketika 12 minggu pertama kehamilan. Di minggu minggu awal ini, organ dan sistem badan bayi mula terbentuk. Asid folik banyak terkandung dalam bayam, kacang buncis dan panjang, produk soya, kekacang, makanan diperkaya seperti jus, bijirin, buah-buahan sitrus, ayam dan ikan.


Persediaan sebelum hamil

with 0 Comment
Kehamilan perlu dirancang sekurang kurangnya tiga bulan sebelum hamil supaya zuriat yang lahir sihat. Ini kerana, dalam beberapa minggu awal mengandung, perkembangan bayi dalam kandungan amat mudah terjejas.


Persediaan sebelum hamil


Faktor yang perlu kita ambil tahu adalah:

Makanan Terbaik untuk Kesihatan Otak dan Tubuh Badan Anak Anak kita

with 0 Comment

Anak kita adalah permata paling berhargabuat kita. Mereka adalah amanahAllahuntuk kita sebagai ibu bapa. Kita tidak memilih mereka tetapi mereka dianugerahkan kepada kita oleh Allah SWT. Maka sebagai ibu bapa amatlah penting untuk kita memberikan yang terbaik untuk anak anak kita.


Meskipun kecerdasan anak dipengaruhi oleh faktor internal iaitu genetik akan tetapi beberapa faktor ekternal termasuk pada aktiviti fizikal, stimulasi, atau pan nutrisi dan kesihatan juga memainkan peranan.
 

Makanan Terbaik untuk Kesihatan Otak dan Tubuh Badan Anak Anak kita
 

Vitamin Shaklee Terbaik untuk Kanak Kanak

with 0 Comment


Anak anak kita adalah permata hati kita. Sebagai ibu bapa.. semua yang terbaik akan kita berikan kepada anak anak kita. Tidak ada ibu bapa yang memberikan sesuatu yang tidak elok kepada anak anak nya… Ingatlah bahawa anak anak kita adalah amanah dari ALLAH SWT untuk kita. Mereka inilah yang akan menjadi saham kita di akhirat nanti…

Oleh itu, Ana sebagai ibu telah memberikan Set Kanak Kanak Shaklee untuk anak anak Ana. Kenapa Ana memilih set ini sedangkan banyak lagi vitamin atau makanan tambahan lain di luar sana?

Sebabnya, mudah sahaja… Kerana vitamin Shakleeini semula jadi dan sememangnya Ana ingin memberikan yang terbaik  untuk anak anak Ana… Semulajadi tentunya yang terbaikkan.. Tanpa bahan kimia tambahan, pewarna tambahan dan rasa tambahan. Lagi pun, vitamin Shaklee untuk kanak kanak ini senang sangat nak diberikan kepada anak anak Ana J

Inilah Set Kanak Kanak Shaklee yang Ana berikan kepada anak anak Ana… Jom kita kenal set nie dulu ye…
Vitamin Shaklee Terbaik untuk Kanak Kanak
 

Tips mengurangkan rambut gugur selepas bersalin

with 0 Comment


Anda baru sahaja melahirkan bayi kesayangan anda yang comel… tahniah diucapkan… kali nie Ana tak kongsi tentang cara penjagaan rambut selepas kita bersalin…
 
Bagi ibu yang lepas bersalin, keguguran rambut adalah lebih ketara kerana:
  1. Hormon semasa mengandung menyebabkan rambut mengalami fasa pertumbuhan yang ketara. Apabila bersalin, rambut mengalami fasa ‘rehat’ dan sebagai memberi laluan kepada pertumbuhan rambut baru, lebih banyak rambut asal semasa mengandung akan gugur.
  2. Kurang rehat, mungkin kerana menjaga bayi yang baru lahir.
  3. Kurang vitamin seperti zinc dan protein
  4. Biasanya keguguran rambut selepas bersalin ni berlaku dalam 2-3 bulan selepas bersalin, sama fasa dengan bayi mula menyembur air liur.


Tips mengurangkan rambut gugur selepas bersalin
 

Vitamin E Shaklee adalah Vitamin Cinta Suami Isteri

with 0 Comment

Pernah tak anda dengar bahawa vitamin E adalah vitamin yang elok untuk hubungan suami isteri… Memang dicadangkan jika anda hendak mendapatkan kebahagian dalam hubungan suami isteri. J


Jom baca lagi….
 

Kebanyakan lelaki yang mengambil Vitamin E sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dlm menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.Manakala wanita pula yang mengambil sekurang-kurang nya selama tiga bulan, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.

Jom Kurus Secara Sihat

with 0 Comment

Siapa yang tak nak kuruskan… semua orang nak kurus. Tetapi janganlah kita sibuk nak kurus tetapi kesihatan diri kita diabaikan. Bagi ana biarlah kita kurus secara sihat. Jom baca perkongsian yang Ana jumpa di satu blog nie…

Jom kurus secara sihat

Kekal Kurus dan Sihat

Seperti semua tahu, semua orang mahu sihat. Tidak perlu berbelanja mahal beli alatan gim, buat kolam renang dan sebagainya. Apa yang kita perlu buat adalah…

1.  Senaman Berterusan
Badan perlu digerakkan untuk membakar kalori dan lemak terkumpul serta membantu badan mengagihkan keperluan nutrisi lebih efisien ke bahagian tertentu mengikut keperluan.

Peranan Susu Ibu untuk Bayi Pramatang

with 0 Comment
Ana nak kongsikan tentang apa itu bayi pramatang. Sebab ada macam-macam definisi yang pernah Ana dengar.
 

Apa itu Bayi Pramatang?



Peranan Susu Ibu untuk Bayi Pramatang



Ikut pada terma perubatan, bayi pramatang adalah bayi yang lahir sebelum lengkap minggu ke 37 kehamilan. Biasanya bayi yang lahir pada minggu 36 atau genap 9 bulan tidak mempunyai apa-apa masalah. Cuma mungkin ada sedikit masalah pernafasan sahaja. 

Tapi bagi bayi yang lahir lebih awal dari 36 minggu. Mempunyai lebih risiko, kerana organ dalamannya masih belum matang. Bagi bayi yang lahir lebih awal pada minggu 22 hingga 25, punyai peluang baik untuk terus hidup. Cuma akan terdedah pada risiko ketidakupayaan ringan ataupun berat.

Kebaikan Kolagen kepada manusia terutamanya wanita

with 0 Comment


Salam jumaat semua... hari nie agak sibuk... tapi Ana nak kongsikan jugak sesuatu dengan semua... kali nie Ana nak kongsi pasal KOLAGEN... apakah kolagen? Kolagen adalah protein yang paling banyak terdapat di dalam badan manusia. Apabila tahap kolegen kita sihat, kita akan menyerlahkan rupa yang sihat dan menampilkan susuk  tubuh yang muda....
Kebaikan Kolagen kepada manusia terutamanya wanita

Akibat kehilangan kolagen kerana kita semakin berusia, kita akan nampak pembentukan kedutan dan munculnya tanda tanda penuaan yang lain, seperti

1. kulit berkedut, kering dan melayut

2. kuku rapuh dan tidak kukuh

3. rambut halus dan gugur


Atasi senggugut dgn GLA Complex Shaklee

with 0 Comment

Ramai di antara kita yang menghadapi senggugut ketika haid. Kadar kesakitan berbeza-beza di antara satu orang dengan orang yang lain. Ada yang sampai tahap berguling-guling atau sakit ala-ala sahaja. Senggugut terbahagi kepada dua:

 
Atasi senggugut dgn GLA Complex Shaklee


  • Primary Spasmodic Dysmenorrhea

Senggugut jenis ini biasa terjadi kepada hampir semua perempuan. Ini kerana saluran pangkal rahim yang masih sempit di kalangan gadis remaja.


Masalah mendapat zuriat, atasinya dengan Set Kesuburan Shaklee

with 0 Comment

Salam sayang kepada semua…. Kali ni Ana nak berkongsi tentang amanah Allah yang amat bernilai iaitu anak atau zuriat. Anak atau zuriat ni, adalah keinginan bagi setiap pasangan suami isteri apabila berkahwin. Tetapi apabila sudah beberapa tahun berkahwin, Allah duga mereka dengan belum diberi zuriat. Masih ada jalan. Kita berusaha dan Allahamat menyukai hamba hambanya yang berusaha. Salah satu cara yang sesuai adalah pengambilan set kesuburan. Set Kesuburan Shaklee adalah salah satu ikhtiar.
Mengapa Set Kesuburan Shaklee?
  • Set ini memperbaiki kebolehan seksual lelaki. Juga meningkatkan nafsu seks.
  • Menyeimbangkan hormon bagi wanita.
  • Memberi kesihatan kepada sistem reproduktif. Ini sangat penting untuk pembentukan janin ketika hamil.
  • Meningkatkan jumlah sperma.
  • Memanjangkan hayat sperma apabila dilepaskan.
  • Tingkatkan motiliti sperma dan halang sperma dari bergumpal.
  • Tambahkan hormon estrogen bagi isteri dan testosterone bagi suami.
  • Kehidupan di atas katil lebih hangat dan mesra.

Cara mengelak daripada terkena serangan Gastrik

with 0 Comment

Gastrik… Selalu sangat kita dengar perkataan gastrik ni. Lagilah bila tiba bulan puasa J Gastrik, antara alasan popular kenapa tak boleh nak berpuasa. Tapi takkan nak pasrah 30 hari tak puasa. Ada rawatan alternative untuk gastrik nie. Selain dari Gaviscon yang tak sedap tu.


Cara mengelak daripada terkena serangan Gastrik

Ada beberapa cara yang boleh diguna untuk merawat gastrik:

  1. Elakkan ambil makanan dan minuman yang berasaskan susu. Sehingga masalah penghadaman selesai.
  2. Minum 8 gelas air sehari. Lebih kurang 2 liter sehari.
  3. Ambil Vitamin E 400IU, untuk kurangkan keradangan di dalam perut
  4. Gigit atau buat air halia, bagi mengurangkan angin di dalam perut.

Fridge magnet name tag

with 0 Comment
 hai semua... pagi nie ana sampai sekolah... tengok ada satu parcel pos laju atas meja ana... rasa nya dah boleh teka benda apa yg sampai... sebab punyalah lama tunggu... hehe...bila buka tengok, ada name tag yg ditunggu tunggu... lama sungguh tunggu... tapi hasilnya memang memang sangat cantik... nia ada ana kongsikan gambarnya... layan tau...

GLA Complex Shaklee membantu mengecutkan fibroid

with 0 Comment


Fibroid adalah salah satu jenis penyakit yang berkaitan dengan rahim. Kebiasaannya, fibroid terjadi kepada wanita yang berusia sekitar 30-an hingga 40-an, iaitu dalam lingkungan usia subur (peringkat reproduktif) dan akan kembali mengecut (mengecil) apabila seseorang wanita itu sudah mengalami menopaus atau putus haid. Kebanyakan wanita yang mengalami fibroid tidak mempunyai gejala atau tanda-tanda. Hanya 20 hingga 30 peratus sahaja yang mungkin menunjukkan gejala yang dihadapi bergantung pada saiz, lokasi dan bilangan fibroid.


GLA Complex Shaklee membantu mengecutkan firoid
 

Tips menghilangkan loya/morning sickness ketika hamil

with 0 Comment



Kebanyakan wanita yang berada di fasa awal kehamilan (trimester 1) akan mengalami morning sickness /loya pada waktu tertentu. Ada pada waktu pagi, malam & ada juga sepanjang masa mengalami rasa loya ni. Tapi Ana dulu loya lain tau… Ana tak boleh bau orang masak nasi, lagilah kalau masak dalam periuk nasi tu… Mesti muntah. Heheheh.

Biasanya mabuk mengandung ini akan berakhir sebaik masuk ke usia trimester 2. Ana pula dulu tak kena morning sickness tapi evening sickness… bila petang dah balik sekolah tu rasa tak sedap sangat badan.. lagilah bila sampai waktu asar nak masuk maghrib… Tapi semuanya hilang waktu kandungan Ana mencecah 6 bulan. Tetapi jangan terkejut kerana ada juga yang terpaksa menanggungnya sehingga ke saat melahirkan bayi. Pakar perubatan masih belum dapat mengenal pasti penyebab sebenar masalah ini. Namun kebanyakan mengaitkan morning sickness dengan perubahan hormon estrogen yang meningkatkan fungsi deria bau sekali gus menimbulkan rasa mual dan loya.

Tips menghilangkan loya/morning sickness ketika hamil
 

Krim Serbaguna Shaklee-Herbal Blend Cream

with 0 Comment

Jom baca perkongsian Ana tentang krim serbaguna yang superb dari Shaklee nie… Herbal Blend Cream… memang best tau… Ana sendiri pun guna.. syiokk tau… haha…  Jom baca lagi…

Krim Serbaguna Shaklee-Herbal Blend Cream
 
Krim serbaguna yang bagus ini bebas dari sebarang unsur bahan kimia terutamanya PARABEN. Tahukah anda apa itu PARABEN dan kesannya kepada kita? Mari baca dengan lebih lanjut.

 

Rawatan tumit kaki pecah dengan Shaklee

with 0 Comment

Entri kali ni Ana nak berkongsi tentang masalah tumit kaki yang pecah atau merekah. Ana sendiri  mengalaminya. Memang susah hati sangat. Nampak buruk je kaki nie… Malu pada cik abang bila dia tengok… huhu…

Rawatan tumit kaki pecah dengan Shaklee

Apakah penyebab tumit kaki merekah atau pecah-pecah ini?

Ia ialah masalah kaki yang biasa, disebabkan oleh kulit tumit yang kering, dan akan lebih teruk apabila kulit di bahagian tumit ini tebal berbanding biasa. Ia menyebabkan si empunya kaki merasa sakit untuk berdiri dan adakalanya menyebabkan pendarahan di tumit. Keadaan ini juga dikaitkan dengan kekurangan 
Kalsium, Magnesium, Zat Besi dan Vitamin-E.

Buy 6 FREE 1, Promo ESP Mac 2014

with 0 Comment

Salam sayang kepada semua yang sudi membaca blog comel ana nie. Kali nie Ana nak berkongsi tentang promo Shaklee untuk bulan Mac 2014 ni, iaitu buy 6 free 1 lagi… hehe.. best kan. Apa yang buy 6 free 1 nie ye… jom baca lagi, Ana kongsikan.

Bagi bulan Mac 2014 nie, Cikgu Vitamin Ana ada membuat promosi buy 6 free 1 untuk produk paling hot iaitu ESP atau pun Energising Soy Protein. Memang best sangat ESP nie. Sebabnya… jom baca lagi… J

Buy 6 FREE 1, Promo ESP Mac 2014

with 0 Comment
 salam sayang semua... kali nie ana nak berkongsi koleksi terbaru fridge magnet ana... koleksi set sofa plak... memang comel... geram sangat tengok... jemput cuci mata ye...


Vitamin ACE untuk cyst, fibroid dan juga antioksidan

with 0 Comment


Cyst dan firoid… Amat sinonim dengan wanita. Mesti anda pernah dengarkan… Ana sendiri pernah kena cyst nie pada tahun 2007. Dan tahun 2008 Ana buat pembedahan untuk buang cyst nie… Memang waktu rawatan tu doctor kata yang cyst nie mungkin  boleh kembali pada Ana… huhu… mintak dijauhkanlah.. Dan sekarang, bila dengan Shaklee, Ana tahu tentang Vitamin ACE nie sesuai sangat untuk mengelakkan cyst dan firoid. Ana terus cuba… Tak salah kita mencuba, dan semoga ianya adalah yang terbaik… Oklah.. jom kita kenal Vitamin ACE nie.

 

Vitamin ACE untuk cyst, fibroid dan juga antioksidan

CoQHealth Plus Shaklee Vitamin Jantung Kita

with 0 Comment

Kali nie Ana nak berkongsi tentang vitamin Shaklee khas untuk jantung kita. Kita semua tahu serangan sakit jantung merupakan salah satu punca utama kematian di kalangan rakyat di negara-negara maju dan membangun seperti Malaysia. Hakikatnya, serangan sakit jantung bukan tidak boleh dielakkan. Cumanya, kita perlu menjaga jantung kita bermula dari sekarang. Salah satunya mengamalkan CoQHealth Plus Shaklee suplement terbaik untuk jantung 


Jom Kenal CoQHealth Plus
CoQHealth Plus ini ialah supplemen yang mengandungi campuran proprietari bagi Co Enzim Q10 , Vitamin E serta ekstrak teh hijau. Setiap botol mengandungi 30 kapsul lembut CoQ Health Plus. Bahan utama dalam supplemen ini ialah Co Enzim Q10 . Co Enzim Q10 adalah nutrien larut lemak yang dihasilkan dalam tubuh dan ada dalam semua sel.
 
 
CoQHealth Plus Shaklee Vitamin Jantung Kita

 

Sayangi jantung kita dengan CoQ

with 0 Comment
Pernah tak dengar tentang penyakit kardiovaskular… atau nama lainnya, penyakit jantung. Penyakit jantung ni adalah pembunuh nombor satu di Malaysia. Tapi janganrisau uooll… Shaklee telah mengeluarkan satu lagi vitamin yang sangat sesuai untuk penjagaan jantung kita… iaitu CoQHealth Plus.
Apa Itu CoQ10?
Koenzim Q10 (CoQ10) ialah sejenis jisim yang menyerupai vitamin dijumpai di dalam setiap sel dalam badan manusia. CoQ10 adalah perlu untuk mengeluarkan tenaga di peringkat selular. Para saintis mendapati jantung kita mengandungi 10 kali lebih banyak CoQ10 berbanding mana-mana organ lain dalam badan. Ini kerana jantung kita adalah organ yang paling kuat bekerja sebab ia berdegup kira-kira 100,000 kali sehari. Tidak ada satu degupan pun boleh berlaku tanpa wujudnya tenaga.

Set berpantang Shaklee VS Jamu

with 0 Comment
 
Apakah pilihan anda? Set berpantang Shaklee atau jamu…

Jamu berfungsi untuk  mengembalikan tenaga selepas bersalin, memanaskan badan, mengeluarkan lemak dan toksin dan melawaskan sistem pembuangan..Itu memang amalan masyarakat Melayu. Tidak dinafikan amalam turun menurun. Dari nenek turun ke mak, dari mak turun kepada kita. Segala organ, otot dan urat, juga, akan mengecut dengan jamu dan kandungan air berlebihan dalam badan akan keluar. Jamu membuang angin dan menghempiskan perut..Itu antara kebaikan jamu..Memang telah terbukti. J

 
Set berpantang Shaklee VS Jamu



Obimin VS Vitalea Shaklee

with 0 Comment

Anda mengandung. Nak mencuba set mengandung Shaklee. Tapi doktor dah suruh makan obimin… Boleh ke?? Tak overdose ke????? Jom baca untuk pengetahuan lebih lanjut.

Pertama sekali wahai ibu-ibu, info yang anda wajib tahu ialah, Shaklee Vita-Lea Iron Formula ialah sejenis MultiVitamin & MultiMineral yang mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian. Jadi, sekiranya anda memilih untuk mengambil Vita-Lea sepanjang kehamilan, tak perlulah untuk ambil Obimin lagi (dan vice versa), kerana Obimin juga sejenis multivitamin.

Nak gemuk dengan Shaklee !

with 0 Comment

Entri kali khas untuk mereka yang nak menambah berat badan. Teringin nak gemuk sikit. Orang lain asyik kata “kau ni kurus sangat lah, tak cantik”.”Tiup angin pun melayang”. Sedihkan… Jom baca perkongsian Ana nie.

Nak gemuk dengan Shaklee !

 
FAKTOR ANDA TAK BERJAYA NAIKKAN BERAT BADAN


1) makanan yang diambil tidak sempat diproses menjadi nutrien yang boleh digunakan oleh tubuh secara 100% sepenuhnya disebabkan oleh kadar metabolisme yang cepat. Ini menyebabkan nutrien dibuang begitu sahaja dengan sia- sia.
 

2) pengambilan makanan yang sedikit ( makan sedikit sahaja dah rasa kenyang). Perut tidak dapat menampung pengambilan makanan dalam kuantiti yang banyak disebabkan telah menjadi kebiasaan makan sedikit sahaja.

 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Ana Adni Collection 2011. Dikuasakan oleh Blogger.

SEBARANG PERTANYAAN?

SEBARANG PERTANYAAN?
HUBUNGI ANA

Jom BerShaklee

Jom BerShaklee
Jom Order :)

Terima kasih, datang lagi...

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA
CIKGU VITAMIN ANA

PROMO TAMBAHAN

PROMO TAMBAHAN
MAC 2015

PROMOSI HEBAT

PROMOSI HEBAT
MAC 2015

Popular Posts

Set Subur Lelaki/Wanita

Set Kurus Shaklee Yang Superb

Set Ibu Menyusu Kekal Slim

Set Bersalin/Berpantang Yg Hot!!

About Me

Foto saya

Salhana Arshad @ owner of Cikgu Vitamin Ana... Saya Pengedar Sah SHAKLEE seluruh Malaysia. SID saya 1077743. Inspirasi sihat, bahagia dan berjaya :)

Followers Google+ Mama Adni