Set berpantang Shaklee VS Jamu

 
Apakah pilihan anda? Set berpantang Shaklee atau jamu…

Jamu berfungsi untuk  mengembalikan tenaga selepas bersalin, memanaskan badan, mengeluarkan lemak dan toksin dan melawaskan sistem pembuangan..Itu memang amalan masyarakat Melayu. Tidak dinafikan amalam turun menurun. Dari nenek turun ke mak, dari mak turun kepada kita. Segala organ, otot dan urat, juga, akan mengecut dengan jamu dan kandungan air berlebihan dalam badan akan keluar. Jamu membuang angin dan menghempiskan perut..Itu antara kebaikan jamu..Memang telah terbukti. J

 
Set berpantang Shaklee VS Jamu





Tetapi,
 adakah semua ibu-ibu berpantang sesuai dengan jamu. lebih-lebih lagi ibu yang menyusu? Ibu yang menyusu anak memang tidak digalakan untuk mengambil sebarang jamu. Sebab jamu bersifat panas dan boleh mengakibatkan anak kembung, cirit birit. Oh, sengsaranya anak kembung perut dan punggung baby melecet hasil cirit birit yang tidak henti - henti..

Selepas stop mengambil jamu, anak kembali normal. Alhamdulillah. Pernah baca tentang situasi begitu kan. Akhirnya, ibu-ibu hanya memberikan bayi susu badan untuk mengecutkan rahim dengan cepat. Ibu juga boleh berurut. 44 hari berpantang memang seksa.

 
Apa kata, kita gabungkan tradisional dan moden J Jamu digantikan dengan Set Berpantang Shaklee (SET C) yang ini memang TERBUKTI selamat tau. Set C ini mengandungi multivitamin, b kompleks, vitamin c dan zink..




Set berpantang Shaklee VS Jamu



Vita-Lea (Multivitamin)
Dilengkapi dengan 12 vitamin, 7 galian dan zat besi. Kebiasaannya, sekitar usia anak mencecah 6 bulan, kita di syorkan untuk memperbanyakkan sumber zat besi ke dalam makanan anak. contoh terbaik ialah ikan bilis dan bagi ibu menyusu multivitamin atau nama lain vitalea telah di lengkapi dengan iron bagi membantu pembesaran anak dengan lebih baik lg. Ada sesetengah doktor menasihatkan agar ibu yang menyusu perlu memastikan pengambilan zat besi dalam menu harian agar si ibu tidak mudah pitam atau pening selepas memerah mahupun menyusukan anak. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Walaubagaimanapun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil dengan  minuman susu kerana ianya akan mengurangkan efisiensi penyerapan zat besi oleh badan.

 
B Complex

Sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat, lemak & protein, Anti stress (sebagai penenang), Membantu meninggikan sistem pertahanan badan, menukarkan makanan(glukos) kepada tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa(mood baik). so, bila kurangnya stress dan mood happy, secara automatik penghasilan susu akan lebih lancar. Pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan b complex yang konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yang sedia ada di dalam badan si ibu. Vitamin B juga dapat melahirkan wajah ibu yang cantik berseri dan tidak kusam.

 
Vitamin C

Sangat penting untuk menjaga salur darah, sebagai antioksidan dan membantu meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan Vitamin C membantu meningkatkan kandungan antibodi di dalam susu ibu untuk anak yang sedang menyusu. So, sekiranya anda atau baby demam, cuma tingkatkan pengambilan vit c ke 2 biji sehari. dan bagi ibu2 yg menghadapi puting melecet/luka/berdarah,insyaALLAH akan mudah sembuh. satu lg kesannya kulit makin bersih, cerah & cantik. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dengan lebih baik
 

Zink

membantu mempercepatkan proses baik pulih luka, terutama luka di dalam (untuk rahim). Kekalkan kesihatan yang baik, membantu tubuh memetabolismekan karbohidrat, protein dan lemak. Di rumus khas dengan sayur-sayuran.
 

Haaa, banyakkan kelebihan Set Berpantang Shaklee ni..Boleh diganti dengan jamu..Amalan yang lain-lain tu boleh diteruskan seperti berbarut, bertungku, bersalai dan sebagainya..Mungkin hasilnya lagi ummmppphhh daripada sebelum ni..hehe… jom cuba… J
 

Ibu Berpantang juga boleh mengambil alfalfa. Sebabnya alfalfa ini berfungsi membuang angin dalam badan dan melawaskan sistem pembuangan. Extra benefit adalah salah satu milk booster tau. Sapa tak nak susu banyak kan
 

Alfalfa

Merupakan supplement penting utk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat. Turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.Namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza. Ada yang hanya mengambil 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat. Turut membantu perkumuhan (lebih lawas)dan membuang angin dalam badan. secara automatik kesan baik pd bby..susah nak kena kembung. Bagi yang tidak menyusukan bayi,  Alfalfa yang dikenali sebagai raja tumbuh2an ini mempunyai banyak khasiat kesihatan. Ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang. Ianya juga adalah dalam kategori fiber dan mengenyangkan. Pengambilan Alfalfa memerlukan pengambilan air yang seimbang dengan pengambilan kuantiti alfalfa. The more we take the more we have to drink. (PERINGATAN: ALFALFA TIDAK BOLEH DIAMBIL OLEH PESAKIT SLE)

Boleh order segera dengan klik di sini -->> Set bersalin Shaklee
ATAU hubungi Ana seperti di bawah untuk order ye... :)

Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan