Obimin VS Vitalea Shaklee


Anda mengandung. Nak mencuba set mengandung Shaklee. Tapi doktor dah suruh makan obimin… Boleh ke?? Tak overdose ke????? Jom baca untuk pengetahuan lebih lanjut.

Pertama sekali wahai ibu-ibu, info yang anda wajib tahu ialah, Shaklee Vita-Lea Iron Formula ialah sejenis MultiVitamin & MultiMineral yang mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galian. Jadi, sekiranya anda memilih untuk mengambil Vita-Lea sepanjang kehamilan, tak perlulah untuk ambil Obimin lagi (dan vice versa), kerana Obimin juga sejenis multivitamin.



Dikhuatiri overdose pula! 
Obimin VS Vitalea Shaklee


Keduanya, tips penting wahai Mama, setiap kali anda menerima apa jua suplemen yang diberikan oleh doktor anda, amalkanlah untuk membaca label pada botol vitamin tersebut. Cuba anda bandingkan unit vitamin-vitamin pada setiap tablet multivitamin itu dengan unit RDA (Recommended Dietary Allowance) yang dicadangkan untuk ibu mengandung.


Biasanya ramai yang rujuk dengan US RDA (U.S. recommended daily allowance). Contohnya, laman americanpregnancy.org ini.


Ketiga, sebaik-baiknya pilihlah multivitamin yang semulajadi, kerana multivitamin ini bukan sahaja untuk ibu, malah untuk bayi di dalam kandungan juga. Vitamin semulajadi lebih selamat, dan tidak mempunyai kesan jangka panjang.


Kelebihan memilih Shaklee Vita-Lea Iron Formula ialah, sebagai vitamin semulajadi, ianya tiada pewarna, perisa, mahupun pengawet tambahan. 
Vitamin asli nie bila kita genggam selama beberapa minit, ia takkan melekit dan meninggalkan warna di tangan kita. Cubalah!

Ok mommies semua… J jelas tak… semoga ianya membantu ye mommies.

Ana ada seorang kawan yang sememangnya pengguna tegar Shaklee. Dia amatkan Shaklee semasa belum mengandung sehinggalah mengandung nie. Jom baca perkongsiannya…

“Saya memilih untuk menggunakan produk Shaklee sepenuhnya untuk kandungan ketiga ini, dan saya juga telah maklumkannya kepada gynae. Beliau menghormati keputusan saya, dan telah mark "Supplement: Own-Shaklee" di dalam rekod pregnancy saya. Maka, dengan rasminya saya tidak dibekalkan sebarang suplemen (baik Obimin, mahupun Neurogain) dari gynae untuk sepanjang kehamilan ini.

Memang setiap orang dengan cara yang berbeza. Kawan Ana nie memilih Shaklee dan Alhamdulillah, anaknya sihat dan comel ketika lahir. Elok untuk beliau, mungkin elok juga untuk anda. Pilihlah yang tebaik untuk anak dan diri kita… Insya Allah.


Walaubagaimanapun, jika anda masih ragu-ragu untuk memilih multivitamin yang mana bolehlah email atau pm ana ye…

Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan