Krim Serbaguna Shaklee-Herbal Blend Cream


Jom baca perkongsian Ana tentang krim serbaguna yang superb dari Shaklee nie… Herbal Blend Cream… memang best tau… Ana sendiri pun guna.. syiokk tau… haha…  Jom baca lagi…

Krim Serbaguna Shaklee-Herbal Blend Cream
 
Krim serbaguna yang bagus ini bebas dari sebarang unsur bahan kimia terutamanya PARABEN. Tahukah anda apa itu PARABEN dan kesannya kepada kita? Mari baca dengan lebih lanjut.

 

Paraben adalah sejenis bahan kimia yang digunakan secara meluas dalam industri kosmetik sebgai pengawet. Ini adalah kerana ianya murah, malah lebih berkesan berbanding bahan pengawet semulajadi seperti extract biji anggur (GSE). Namun begitu, sejak kebelakangan ini, paraben sering dipersalahkan kerana ianya telah ditemui dalam beberapa kes berkaitan kanser payudara (purata : 20nanograms/g per tisu). Malah ianya juga mempunyai potensi untuk meniru hormon estrogen, iaitu sejenis hormon yang menjadi penyumbang kepada kanser payudara ini. Kebolehan bahan kimia ini meniru sifat hormon estrogen ini juga dikatakan menjadi penyebab kepada tempoh akil baligh yang lebih awal dari biasa bagi seorang perempuan.


Herbal Blend Cream yang serbaguna ini tidak berminyak. Malah ia mampu menyerap ke dalam tubuh, iaitu pada tempat-tempat yang disapu dengan krim ini dengan sangat mudah. Anda akan terasa sejuk sedikit selepas menggunakannya kerana ia juga bersifat mentholated. Baunya yang harum juga membuatkan anda rasa seronok untuk meggunakannya.


Antara kegunaan krim Herbal Blend ini adalah...

·                     merawat tumit kaki mahupun tapak kaki yang pecah-pecah dan merekah

·                     membantu merawat bayi/dewasa yang mempunyai masalah ekzema

·                     meredakan kesakitan akibat terkena air panas/melecur

·                     sesuai juga digunakan sebagai nappy cream

·                     boleh digunakan sebagai losyen harian terutamanya mereka yang berkulit kering

Best kan…

Macam mana nak order… senang je…


Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan