Kenapa Anda Perlu Memilih Saya Sebagai Upline Shaklee...

with 0 Comment
Salam sayang semua... hehe.. rindukan Ana tak.... Ana rindu sangat sangat nak menaip entri... So, malam nie... Ini lah entrinya... Malam nie nak kongsi atau pun nak promote dia Ana sendiri pada semua warga Malaysia yang tak jadi ahli Shaklee lagi... Sebab apa... sebabnya... JOM BACA SAMPAI HABIS TAU... ahak ahak...
 
Kenapa Perlu Memilih Saya Sebagai Upline Shaklee Anda
Ana dan En hubby (Bakal mommy & daddy korang).. :)

Badan Berbau... Jom Atasinya Tanpa deadorant...

with 0 Comment
Mesti pernah rasa badan kita berbaukan... dan perasaan kita pun mestilah tak selesa... takut ada orang sekeliling yang terbau engan bau yang tidak menyenangkan... hehe... So, entri kali nie Ana nak kongsi cara Ana atasi bau badan yang kurang menyenangkan dengan Shaklee.
 
Badan berbau... Jom Atasinya Tanpa Deadorant
 

Memiliki bau badan yang tidak sedap tentu akan mempengaruhi kegiatan seharian kita. 
Bau badan adalah salah satu jenis masalah yang dialami banyak orang.  Selain dapat mengganggu penampilan, bau badan juga akan mempengaruhi kepercayaan diri kita ketika tampil di hadapan orang lain. Bau badan sendiri disebabkan oleh peluh yang bercampur dengan berbagai macam bakteri dan kotoran yang melekat di permukaan tubuh kita. 

Atasi Jundis Bayi Dengan Susu Ibu

with 0 Comment
Salam sayang untuk semua ibu, mama, umi dan mommy.. :)  Sebelum nie Ana pernah terbaca keresahan seorang ibu berkenaan anaknya yang ada jaundis. Ssebenarnnya ada bayi yang mempunyai jaundis sehingga empat lima bulan.

Apa itu Jaundis? - atau nama kampung 'kuning'
 
  • Satu keadaan dimana warna kulit bayi menjadi kekuningan.
  • Disebabkan oleh pengumpulan bilirubin pada darah.
  • Bilirubin adalah pigment yang berwarna kuning, terjadi hasil dari pemecahan sel darah merah yang sudah tua.
  • Adalah normal untuk sel darah merah pecah apabila mencapai usia tertentu. Bilirubin terhasil akan dimetabolismakan oleh hati dan dikeluarkan melalui usus.

Merawat tekanan darah tinggi dengan Shaklee

with 0 Comment
Ok.. Entri nie adalah sambungan untuk entri th tinggi semasa hamil. Kali nie Ana nak kongsi tentang darah tinggi kepada mereka yang tidak hamil plak... Sebelum tu, jom kita kenal dulu apa dia tekanan darah tinggi nie...
 
Tekanan Darah adalah tekanan pada dinding ateri darah. Tekanan ini disebabkan oleh aliran darah, hasil dari pengepaman jantung. Jika tekanan darah seseorang sering meningkat dan tidak menurun pada satu jangka masa yang lama, ia akan menyebabkan kerosakan pada jantung, salur darah, buah pinggang, dan lain-lain bahagian pada tubuh badan. Tidak ada simptom apabila kita mengalami tekanan darah tinggi, kita mungkin boleh mengalaminya selama bertahun tanpa disedari.

Rawatan tekanan darah tinggi semasa hamil

with 0 Comment
Salam sayang kepada semua pembaca blog kesayangan Ana nie... Kali nie Ana nak kongsi tentang tekanan darah tinggi semasa hamil.... tentu ramai wanita di luar sana yang pernah dengarkan... So, entri kali nieAna nak kupas sikit tentang tekanan darah tinggi nie...
 
Tekanan darah tinggi semasa hamil juga dikenali sebagai pregnancy induced hypertension (PIH) ataupun hypertension semasa hamil. Tekanan darah tinggi semasa hamil boleh membawa kepada keadaan yang serius dipanggil preeclampsia juga dikenali sebagai toxemia. Sebenarnya tekanan darah tinggi semasa hamil nie menjejaskan kira-kira 6-8% di kalangan ibu hamil.


Jana Tenaga Extra dengan CoQHealth Plus Shaklee

with 0 Comment
Oklah, kali nie Ana nak kongsi tentang produk terbaru Shaklee iaitu CoQHealth Plus Shaklee... Produk yang memang superb dan hebat... Amat sesuai untuk lelaki dan juga wanita... :) Jom kenal dulu CoQHealth Plus nie...
 

Jana Tenaga Extra dengan CoQHealth Plus Shaklee
 
 
Bagaimana CoQ10 di dalam CoQHealth Plus membantu tubuh jana tenaga extra?
CoQ10 yang terkandung di dalam suplemen ini merupakan zat makanan larut lemak yang membantu sel-sel tubuh manusia menghasilkan tenaga supaya seluruh organ dapat berfungsi dengan baik, atau lebih mudah kita fahami yang CoQ10 ini adalah 'pencetus tenaga', lebih-lebih lagi terhadap organ-organ yang memerlukan tenaga selular yang banyak seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.



Cara nak jadi ahli Shaklee secara PERCUMA

with 0 Comment
Salam untuk semua pengunjung blog Ana nie... Entri kali nie nak sembang pasal cara untuk mereka yang berminat nak jadi ahli Shaklee secara PERCUMA :) Best kan... Shaklee memang superb... Jom baca lagi..


Nak jadi ahli Shaklee? Paling penting, anda tak perlu pening-pening kepala memikirkan kena sediakan duit yang banyak untuk menjadi sebahagian daripada ahli Shaklee, atau lebih khusus, menyertai keluarga Superb group Shaklee Ana.

Pertamanya, tentunya anda nak menjadi ahli Shaklee atas mana-mana SEBAB di bawah :


  • Makan sendiri
  • Buat business (part-time/fulltime)

Merawat Buasir Dengan Shaklee

with 0 Comment



Sanyap sunyi rumah ana malam nie... En hubby ada kelas malam nie... Rakyat rakyat di rumah nie dah tidur... So, mama layan blog sorang sorang...
 
Oklah, entri kali nie Ana nak kupas tentang penyakit buasir... Terdetik hati nak cari gali tentang penyakit buasir ni apabila ada kawan rapat Ana yang berkongsi penyakit nie dengan Ana... Kesian dengar ceritanya... So, Ana cadangkan vitamin Shaklee untuk beliau..
 
Sebelum tu, jom kita kenal dulu penyakit buasir ni...

Alfalfa Complex - Kacip Fatimah Moden

with 0 Comment
Salam sayang semua... :)
Pada malam nie Ana rasa nak tulis entri pasal kehebatan alfalfa sebagai kacip fatimah moden... betul tau... tak tipu... jom baca lagi...

Sayanglah diri kita wahai wanita dan sayangi jugalah cik abang (hubby) kita tu... hehe.. dah senyum nampaknya... apa kata kita ketatkan cik V kita dengan alfalfa complex... Macam mana ia berfungsi sebagai kacip fatimah moden ye... :)

Joint Height Tablet Shaklee untuk rawatan Arthritis

with 0 Comment
Salam maulidur rasul untuk semua umat islam... :) Entri nie dahlama tersimpan dalam draft je... So, malam nie, rasa nak touch up entri nie bagi cun sikit lagi... hehe... inilah hasilnya...

Kaedah alternatif merawat arthritis

Entri kali ini Ana nak mengajak semua mengenali penyakit arthritis. Pernah dengar tak? Pernah tak berjumpa mereka yang mengidap penyakit ini? Macam mana nak kenal mereka yang mengidap penyakit nie? Cuba tengok pic di bawah nie....


Kebaikan Advanced Joint Health Shaklee - rawat Arthritis


Cara Mengawal diabetes / kencing manis dengan Shaklee

with 0 Comment
Salam sayang semua... Rasa macam dah bersawang plak blog kesayangan Ana nie... lama sungguh rasanya tak diupdate.... Oklah, entri kali nie Ana nak kongsi tentang diabetes atau pun nama lainnya kencing manis.... Diabetes ni adalah penyakit yg menyerang kita dalam senyap... kita tak tahu pun yang kita dah kena penyakit nie... huhu... sebelum tu, kita kenal dulu penyakit nie...
 
Apa itu diabetes/kencing manis nie... Diabetes/kencing manis adalah satu keadaan di mana terdapat kadar gula yang berlebihan dalam peredaran darah. Ini terjadi kerana badan kekurangan sesuatu hormon yang dipanggil insulin yang diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga dalam badan kita. Insulin adalah sejenis hormon yang dihasilkan oleh organ bernama pancreas yang terletak dibawah perut. Badan kita mengeluarkan tenaga untuk menjalankan tugas harian daripada makanan. Dalam perut, makanan berkanji dan bergula yang dipanggil makanan karbohidrat ditukar kepada bahan gula yang dipanggil glukos dan masuk ke dalam saluran darah di mana ia akan digunakan oleh badan untuk menghasilkan tenaga. Glukos adalah punca utama yang memberi tenaga.

 
Cara kawal diabetes/kencing manis dengan shaklee
 
 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Ana Adni Collection 2011. Dikuasakan oleh Blogger.

SEBARANG PERTANYAAN?

SEBARANG PERTANYAAN?
HUBUNGI ANA

Jom BerShaklee

Jom BerShaklee
Jom Order :)

Terima kasih, datang lagi...

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA
CIKGU VITAMIN ANA

PROMO TAMBAHAN

PROMO TAMBAHAN
MAC 2015

PROMOSI HEBAT

PROMOSI HEBAT
MAC 2015

Popular Posts

Set Subur Lelaki/Wanita

Set Kurus Shaklee Yang Superb

Set Ibu Menyusu Kekal Slim

Set Bersalin/Berpantang Yg Hot!!

About Me

Foto saya

Salhana Arshad @ owner of Cikgu Vitamin Ana... Saya Pengedar Sah SHAKLEE seluruh Malaysia. SID saya 1077743. Inspirasi sihat, bahagia dan berjaya :)

Followers Google+ Mama Adni