Merawat Buasir Dengan Shaklee




Sanyap sunyi rumah ana malam nie... En hubby ada kelas malam nie... Rakyat rakyat di rumah nie dah tidur... So, mama layan blog sorang sorang...
 
Oklah, entri kali nie Ana nak kupas tentang penyakit buasir... Terdetik hati nak cari gali tentang penyakit buasir ni apabila ada kawan rapat Ana yang berkongsi penyakit nie dengan Ana... Kesian dengar ceritanya... So, Ana cadangkan vitamin Shaklee untuk beliau..
 
Sebelum tu, jom kita kenal dulu penyakit buasir ni...

Merawat Buasir dgn Shaklee
 
Buasir atau hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah.
 
Mereka berisiko mengidap buasir:
  • Sesiapa yang melakukan pemaksaan yang terlalu kuat (bahasa mudah-meneran) ketika membuang air besar
• Sesiapa yang duduk pada mangkuk tandas untuk jangka masa yang terlalu panjang .
• Sesiapa yang mempunyai masalah cirit birit atau sembelit yang kerap dan ketara
• Sesiapa yang berkait rapat dengan kegemukan atau obesiti
• Wanita mengandung - Ini kerana janin yang membesar di dalam rahim ibu menekan saluran darah pada kawasan dubur sehingga menyebabkan berlakunya buasir
• Wanita selepas melahirkan bayi - Wanita dalam pantang mungkin juga terdedah dengan BUASIR kerana ada sesetengah mereka ini tidak menjaga pemakanan mereka semasa tempoh berpantang
 
Faktor-Faktor Penyebab Buasir
  1. Regangan yang optimum/terlampau semasa pergerakan usus atau dalam bahasa mudahnya perut korang rasa macam dipulas-pulas.
  2. Cirit birit kronik. Memang selalu keluar masuk tandas.
  3. Kurangnya pengambilan makanan berserat dalam diet harian seperti sayur dan buah -buahan.
  4. Dan faktor- faktor lain seperti tekanan semasa membuang, sembelit, berat badan yang berlebihan dan boleh terjadi semas mengandung.

Untuk mengelakkan dari buasir, amalkan cara-cara berikut:

  • Jika pekerjaan anda memerlukan anda sentiasa duduk, sekali-sekala anda perlu bangun dan berjalan-jalan sekurang-kurangnya 5 minit setiap jam.
  • Hembuskan nafas keluar ketika mengangkat sesuatu. Jangan menahan nafas anda.
  • Dapatkan rawatan awal untuk mengawal batuk, cirit-birit dan sembelit anda kerana buasir selalunya terjadi selepas masalah ini berpanjangan.
  • Jika pergerakan usus anda mengambil masa lebih dari 3-5 minit, anda mengalami SEMBELIT. Jika anda ingin menghindari diri dari buasir, amalkan tabiat membuang air besar yang baik. elakkan sembelit
VITAMIN SHAKLEE UNTUK MERAWAT BUASIR
 

Merawat Buasir dgn Shaklee





Vitamin yang Ana cadangkan:
  • Omega Guard - Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir yang mengalami kesakitan akibat tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut hingga menyebabkan proses pembungan air besar menjadi amat perit. Ia membantu mengecutkan otot yang bengkak tadi.  

  • Zinc Complex - Disarankan kepada pesakit buasir yang lebih tinggi tahapnya seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang amat perit. Ia membantu menyembuhkan luka di dalam dubur dengan lebih cepat.

  • Ostematrix - Membantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan apabila mengalami luka di bahagian dubur.
OK... jom kita baca testimoni mereka yang pernah guna set buasir Shaklee nie plak...

 

 
 

 


Nak order:
1. Belian online terus menggunakan eSell -->> Set Buasir
2. Hubungi Ana seperti di bawah


 
Boleh hubungi Ana di:
email :anaadnicollection@yahoo.com
Fan Page FB :Cikgu Vitamin Ana(sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan