Cara Merawat Jerawat dengan Shaklee

with 0 Comment
Ohh tidak… Jerawat naik lagi… !! L

Anda pernah menyalaminya. Pastinya setiap orang ada masalah ini. Cuma yang membezakannya hanyalah banyak dan sedikit. Besar dan kecil. Betul tak???

Oklah, kali nie Ana nak berkongsi tentang masalah jerawat ni. Sebab Ana pun ada jugak jadi. Apa yang Ana ambil? Nanti Ana kongsikan ye. J

Mari kita kenal dulu punca jerawat nie. Lepas tu Ana kongsikan cara merawatnya plak .

·         Perubahan hormon

Cara Tambah Berat Badan Dengan Shaklee

with 0 Comment
Selamat malam untuk semua… Lama tak berkongsi dengan semua… Kali ini Ana terpanggil untuk berkongsi tentang masalah sesetengah sahabat-sahabat Ana yang mempunyai masalah kurang berat badan @ kurus.
 
Cara Tambah Berat Badan Dengan Shaklee

 
Memang kadang-kadang masalah terlalu kurus jarang diperkatakan oleh masyarakat berbanding masalah berlebihan berat badan. Jika dilihat dari segi definisi berat badan yang unggul, nilaian Body Mass Index (BMI) antara 18.5 hingga 24.9 adalah dikira normal. Namun begitu, secara idealnya nilaian antara 20 ke 23 adalah lebih baik lagi. Nilai bawah 18.5 adalah ‘underweight’ atau kurang berat badan.

Merawat kencing manis/diabetes dengan Shaklee

with 0 Comment
Apa khabar semua. Entri kali nie Ana nak berkongsi tentang kencing manis plak… Kencing manis atau diabetes… Memang agak menakutkan dengan statistik yang ana jumpa waktu google tadi… huhu

Tahukah anda Kencing Manis dikatakan Ibu Segala Penyakit?


Kencing manis dikatakan ibu segala penyakit kerana komplikasinya boleh menyebabkan lumpuhnya sistem saraf, sakit jantung, strok, buta, kebas, gangren dsb. Antara bahayanya bila saraf tidak berfungsi ialah tidak merasa sakit walaupun terluka teruk dan terinfeksi, ada yang terus pengsan kerana kuman sampai ke otak iaitu diabetic coma.

 

Makanan Tambahan Perlu Atau Tidak

with 0 Comment

Makanan tambahan perlu atau tidak. Selalu sangat terfikir di kepala otak Ana ni. Kalau tak ambil makanan tambahan, ok tak????


Makanan Tambahan Perlu Atau Tidak?

Cuba kita fikirkan Paradox Ini..

Semakin canggih pembangunan perubatan, teknologi dan penemuan saintifiknya semakin meningkat kadar penyakit-penyakit yang membawa maut, seperti serangan jantung, kanser, kencing manis darah tinggi dsb.
Ini bermakna perkembangan dan kecanggihan bidang perubatan tidak dapat menyumbang ke arah pengurangan bilangan pesakit samada yang sedia ada maupun yang baru.

Makanan Tambahan perlu atau tidak

Cara makan vitamin Shaklee

with 0 Comment

Perkongsian Ana kali ni tentang cara makan vitamin Shaklee plak. Sebab ramai yang tanya Ana macam mana nak makan. Apakah aturan yang paling sesuai. Ok Ana jawab semua dalam entri nie ye.

 

Vitamin  Shaklee adalah sekadar makanan tambahan. Sebenarnya tiada masa yang betul betul spesifik untuk makan vitamin Shaklee ni. Apa yang kita perlu tahu adalah bilangan maksimum yang boleh diambil sehari dan makanlah mengikut kesesuaian diri kita. Lagi satu, semua vitamin Shaklee sesuai diambil selepas makan dan hanya zinc complex sahaja yang diambil 1 jam sebelum makan.

 
Cara makan vitamin Shaklee


Cara Makan Vitamin Shaklee

fridge magnet barang antik

with 0 Comment
selamat malam semua.... oklah malam nie ana nak berkongsi koleksi terbaru fridge magnet ana... hehe... freash from oven lagi nie... koleksi kali nie, adalah koleksi barang antik... jom layan picnya...

fridge magnet barang antik

Petua dan Rawatan Keputihan Wanita Dengan Shaklee

with 0 Comment

Isu hari nie Ana nak berkongsi tentang masalah yang selalu dialami oleh kaum hawa tak kiralah anak dara, ibu hamil, wanita bekerjaya atau pun wanita yang berusia 40 an ke atas. Semuanya, pasti pernah mengalami masalah keputihan ini. Cuma yang membezakannya adalah banyak dan sedikit sahaja J Oklah, jom kita kenal dulu apa dia keputihan ni.  
 

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain. Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Dan sebaliknya, jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj, maka ia menandakan jangkitan.
Petua dan Rawatan Keputihan Wanita Dengan Shaklee
 

Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee

with 0 Comment
 
Apa itu demam denggi. Ana cukup risau sekarang ni kan musim demam denggi. Ana memang mengelakkan diri dan anak anak dari tempat yang kemungkinan ada nyamuk, terutamanya pada waktu senja. So, kali nie Ana nak kongsi sikit tentang demam denggi dengan semua.

Demam denggi adalah sejenis penyakit yang berpunca dari gigitan nyamuk dan statistik jelas menunjukkan bahawa demam denggi adalah salah satu dari masalah kritikal dalam dunia kesihatan moden bukan sahaja di Malaysia tetapi masalah kesihatan global. Terdapat beberapa jenis demam denggi tetapi denggi berdarah adalah yang paling berbahaya kerana ianya boleh membawa maut. Punca utama penyakit ini adalah apabila nyamuk Aedes betina hinggap dan menggigit tubuh manusia sekaligus menyebarkan virus Denggi atau bahasa saintifiknya (genus Flavivirus). Kemudian, pesakit akan mengalami simptom seperti demam tiba-tiba, sakit kepala kronik, bebola mata sakit, sakit sendi/otot, sakit pinggang luarbiasa dan diserang gatal-gatal.
 
Rawatan Demam Denggi Dengan Shaklee



Pantang larang makan Shaklee

with 0 Comment




Pantang larang apabila makan vitamin atau supplemen. Di sini ingin Ana war warkan bahawa untuk  mendapatkan kesan hasil dari pengambilan vitamin, kita disarankan makan secara konsisten selama 3 bulan untuk benar-benar mendapatkan keserasian dan ditambah juga bahawa sel kita hidup antara 90-120 hari.
Pantang larang makan Shaklee
 
Ada segelintir kumpulan pengamal vitamin yang merasakan tidak mendapat apa-apa manfaat dari pengambilan vitamin atau supplement mereka disebabkan oleh beberapa faktor :

Pantang Larang Vitamin Ibu Hamil

with 0 Comment
Susulan dari entri sebelum nie, vitamin untuk ibu hamil. Jadi, kali nie Ana nak berkongsi vitamin apa yang BOLEH dan TIDAK BOLEH untuk ibu hamil. Seperti yang sedia maklum, vitamin adalah makanan tambahan yang diperlukan oleh badan untuk mengisi ruang ruang kosong dari diet pemakanan harian kita. Ibu hamil memang memerlukan makanan tambahan ini, tetapi ada yang boleh dan tidak boleh diambil semasa hamil.
 
Vitamin yang perlu 
Vitamin yang perlu diambil oleh ibu yang mengandung adalah protien, multivitamin yang lengkap dengan zat besi, vitamin b complex yang lengkap dengan folik asid,Vitamin C, Kalsium dan Omega.
 
Pantang Larang Vitamin Ibu Hamil

Cara Atasi HB Rendah Pada Ibu Hamil

with 0 Comment
Selamat malam semua… Dah 3 hari ana tak post entri untuk blog comel Ana nie… Jadi malam nie Ana curi masa jugak untuk berkongsi maklumat dengan semua. Hari nie Ana nak kongsi tentang cara mengatasi HB rendah pada ibu hamil. Waktu Ana mengandung baby Shafa’ dulu pun, Ana ada alami masalah nie… Nanti Ana ceritakan cara atasinya ye. Jom kita kenal dulu apa dia HB rendah nie J

Nama glomour di klinik kesihatan adalah HB rendah. Tapi sebenarnya, ia ada nama lain iaitu anemia atau pun kekurangan darah merah dalam badan iaitu hemoglobin (HB). Jadi semua ibu hamil perlu sentiasa mengawal kandungan darah merah dalam badan ye. Kena ambil tahu juga, ibu hamil bukan nya perlu tahu tentang asid folik atau kalsium sahaja. Anemia juga penting untuk kita ketahui semasa mengandung.

Jana Pendapatan Dengan Shaklee

with 0 Comment

Salam sayang untuk semua pengunjung blog Ana. Hari nie Ana tergerak hati untuk berkongsi tentang bagaimana Ana terjebak dengan Shaklee nie dan seterusnya Ana mampu menjana pendapatan dengan Shaklee.

Oklah, Semuanya bermula pada 11 November 2013… Masih barukan…Sekarang pun baru bulan Februari 2014. Tapi jangan terkejut tau, Ana dah mampu menjana pendapatan 4 angka dengan Shaklee hanya dalam tempoh 3 bulan je. J Alhamdulillah, rezeki dari Allah yang satu.

Semasa Ana nak daftar menjadi ahli Shaklee nie, niat Ana hanya lah nak beli untuk makan sendiri je. Memang Ana dah ambil Shaklee nie sejak Ana mengandung anak yang ke empat lagi. Tapi itu pun, ambil dah hujung trimester yang ketiga… Dah nak bersalin sangat sangat dah… Lepas bersalin Ana masih setia dengan Shaklee… Sebabnya,pada masa tu, Shaklee nie sedang famous… So, terasa nak cuba berpantang dengan set bersalin Shaklee… Bermulalah sesi berpantang Ana tanpa sebarang jamu. Alhamdulillah, sepanjang berpantang tu (Ana cizer lagi waktu bersalin tu), Ana terasa diri kuat dan luka sebab operate pun cepat sangat sembuhnya… Rasa macam orang yang bukan baru bersalin je… hehehe…
Jana Pendapatan Dengan Shaklee
Selepas 3 bulan kami bersama Shaklee
 

Tips dan Petua Merawat Selsema Pada Bayi Bawah 1 Tahun

with 0 Comment
Selamat malam… Malam nie kita kembali bersiaran…hehe… semua orang dah tidur dalam rumah Ana nie… Ana je yg tercogok depan lappy… Masih setia menaip dan berkongsi ilmu gaya hidup sihat dengan korang yang sudi menjenguk blog Ana nie… Oklah, kali nie Ana nak kupas tentang cara merawat selsema di kalangan bayi… Sebabnya, baby Shafa’ baru je baik demam.. Sejak lahir hingga 8 bulan umur usianya, inilah pertama kali Shafa’ mama nie demam…. Yang paling kesian tu, bila tengok hidung dia sumbat… nak suruh hembus hingus yang ada tu dia tak reti lagi… yang dia tahu nangis dan nak dipeluk je J
Ok.. Ana nak kongsi apa yang Ana buat untuk hilangkan selsema dia… Antara yang Ana tahu dan ada yang Ana buat dan ada juga yang Ana tak buat……
1. Sapukan dengan Minyak Bawang Putih
Cara membuat minyak bawang putih -Panggang bawang putih dgn kulit sampai masak atau kulitnya sudah hitam, kemudian lenyekkan pada minyak, sapu di dada anak ketika batuk selsema..

-Bawang putih juga sbg antibakteria n antivirus..

Tiroid semasa hamil dan rawatannya bersama Shaklee

with 0 Comment
 
Selamat tengah hari semua... Baby Shafa' dah tidur.. so, mama dia boleh update blog kesayangan nie... hehe... kali nie nak sembang pasal penyakit tiroid semasa hamil... Saja Ana google utk tambah pengetahuan tentang penyakit tiroid nie... Ada gak customer Ana yg pregnen, but ada tiroid... so, kena tambah info sikit pasal tiroid nie... inilah hasil google Ana tadi... jom kita baca...

TAHUKAH ANDA APA ITU KELENJAR TIROID ?
Kelenjar tiroid adalah salah satu kelenjar endokrin yang terbesar. Ia terletak di leher, iaitu di bawah halkum. Kelenjar tiroid mengawal penggunaan tenaga oleh badan, menghasilkan tenaga dan mengawal sensitiviti badan kepada hormon-hormon lain, 

koleksi fm watak kartun

with 0 Comment
 menyelit untuk post entri nie... hehe... kali nie giliran utk fm kartun yg ada dalam koleksi ana... sebelum nie ana ada kongsikan fm doraemon...
 kali nie nak kongsi fm upin ipin dan watak kartun spongebob squarepant dan mickey mouse... yang upin ipin tu, ana dapat di stesen minyak petronas je... memang ada dua jenis... rembat terus... haha... yang spongebob dan mickey plak ana beli online je... pada member group fm ana... memang puas hati... terbaik...

oklah... jemput cuci mata ye...

koleksi fm watak kartun



koleksi fridge magnet makanan di malaysia

with 0 Comment
 salam sayang semua... lama tak buat entri pasal koleksi fridge magnet yg ana ada... koleksi ana dah semakin beranak pinak... hehe... bukan shaklee ana je yg makin bercambah cambah... fm ana pun sama tau... :)
 oklah... kali nie ana nak kongsi koleksi fm makanan ana... nak bagi terbakor sikit geng fm ana... hehe... ana memang pantang jumpa fm nie... mesti nak rembat punya... tapi ana akan beli yg betul betul cantik dan comel pada pandangan mata ana... ok... jom cuci mata tengok fm ye...

fm makanan ana

Koleksi Kebaya FM Ana

with 0 Comment
salam sayang semua... kali nie ana berkongsi koleksi fm kebaya ana... hehe... saja nak bagi terbakor pada geng fm ana tu..
 fm kebaya nie memang ana pantang jumpa mesti nak beli... tapi ana akan pilih yg cantik dan comei oada pandangan mata ana je... ana bercita cita nak tambahkan lagi koleksi fm kebaya ana nie... bagi dapat satu board besar... haha..

oklah... jom cuci mata...

fridge magnet kebaya cun

Merawat batuk dan selsema dengan Shaklee

with 0 Comment
Mesti ramai ibu ibu di sini yang anaknya batuk dan selsema... Kita sebagai ibu, memang berasa sedih dan kesian tengok anak anak yang diserang batuk dan selsema nie... Lagilah jika masuk waktu malam... lagi menjadi jadi batuk dan selsema nie.... hinggakan berlarutan sehingga anak boleh demam...
 
Walau bagaimanapun, penggunaan ubat batuk untuk kanak-kanak berumur lebih 2 tahun tetap kurang digalakkan kerana :

  • Demam, batuk atau selsema sering disebabkan oleh jangkitan virus. Anak akan beransur pulih dengan sendiri berdasarkan ANTIBODI dan tidak perlu ubat-ubatan.
  • Apa yang diperlukan oleh anak ialah rehat dan pengambilan air yang secukupnya.

Keburukan Produk Shaklee Yang Kita Perlu Tahu

with 0 Comment

Salam sayang untuk semua. Entri kali nie, Ana nak keluar dari zon selesa Ana sebagai Shaklee independent distributor. Kali nie Ana nak berkongsi tentang keburukan produk Shaklee yang ramai tidak tahu sebenarnya…  Atau pun dengan kata lain, mungkin sengaja disembunyikan…
Keburukan Produk Shaklee Yang Kita Perlu Tahu
 

KEBURUKAN PRODUK SHAKLEE YANG KITA PERLU TAHU

Merawat SLE dengan Vivix Shaklee

with 0 Comment
Selamat pagi semua... pagi nie Ana berkesempatan untuk update satu entri tentang penyakit SLE... Pernah dengar tak apa dia penyakit SLE nie... Dan bagaimana kita nak merawat penyakit SLE nie... Jom kita selongkar dulu tentang SLE nie.
 
Systemic Lupus Erythematosus (SLE) adalah penyakit kronik auto-imun di mana badan pesakit menghasilkan protein darah dengan banyaknya. Protein darah yang dipanggil antibodi ini dengan sendirinya memberi tindak balas terhadap tisu seseorang. Punca penyakit SLE tidak diketahui.
 

FAKTA TENTANG SLE YANG PERLU KITA TAHU...

Pesakit SLE Sembuh Dengan Vivix Shaklee

with 0 Comment
Oklah, entri nie Ana nak cerita tentang kisah tabah seorang pesakit SLE yang telah sembuh dari penyakitnya. Semuanya dengan izin Allah swt.

Jom kita baca bagaimana beliau merawat penyakitnya sehingga pulih.... (Ana copy dari blog Saudari Iffa sendiri ye)

Ana bersama Pesakit SLE yang sembuh dengan vivix shaklee
Ana bersama saudari Iffa di Aura Magic Utara 2013



ESP Protein Shaklee Yang Terbaik

with 0 Comment
PROTEIN.. PROTEIN.. PROTEIN... Yang mana satu yang terbaik ye??? keliru hendak memilih... tak pe, baca entri nie sampai habis, lepas tu boleh buat keputusan terbaik untuk diri kita :)
 
Jom kita kenal ESP dulu...
 
Memang banyak suplemen protein di pasaran, semua ada kelebihan tersendiri, namun bertemu ESP, Ana terus kekal dengan ESP Shaklee. Kenapa? Nak tahu sebabnya... Ana memang percaya ESP adalah protein terbaik buat kami sekeluarga sebab...

Jom Kenal Vitalea Multivitamin Shaklee

with 0 Comment
Selamat malam semua... Malam nie Ana berkesempatan untuk berkongsi dengan semua tentang multivitamin Shaklee yang memang terbaik. Dah lah terbaik, ia pula multivitamin pertama di dunia tau... memang superb kan... :)
 
Apa dia Vitalea nie... Vitalea kaya dengan multivitamin yang menyokong keperluan zat dan nutrisi pemakanan harian untuk mengekalkan kesihatan di tahap optimum. Pengambilan multivitamin terbaik membantu menguatkan sistem imun dan menggalakkan kesihatan jangka panjang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright Ana Adni Collection 2011. Dikuasakan oleh Blogger.

SEBARANG PERTANYAAN?

SEBARANG PERTANYAAN?
HUBUNGI ANA

Jom BerShaklee

Jom BerShaklee
Jom Order :)

Terima kasih, datang lagi...

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA

JOM LIKE PAGE FACEBOOK ANA
CIKGU VITAMIN ANA

PROMO TAMBAHAN

PROMO TAMBAHAN
MAC 2015

PROMOSI HEBAT

PROMOSI HEBAT
MAC 2015

Popular Posts

Set Subur Lelaki/Wanita

Set Kurus Shaklee Yang Superb

Set Ibu Menyusu Kekal Slim

Set Bersalin/Berpantang Yg Hot!!

About Me

Foto saya

Salhana Arshad @ owner of Cikgu Vitamin Ana... Saya Pengedar Sah SHAKLEE seluruh Malaysia. SID saya 1077743. Inspirasi sihat, bahagia dan berjaya :)

Followers Google+ Mama Adni