Merawat kencing manis/diabetes dengan Shaklee

Apa khabar semua. Entri kali nie Ana nak berkongsi tentang kencing manis plak… Kencing manis atau diabetes… Memang agak menakutkan dengan statistik yang ana jumpa waktu google tadi… huhu

Tahukah anda Kencing Manis dikatakan Ibu Segala Penyakit?


Kencing manis dikatakan ibu segala penyakit kerana komplikasinya boleh menyebabkan lumpuhnya sistem saraf, sakit jantung, strok, buta, kebas, gangren dsb. Antara bahayanya bila saraf tidak berfungsi ialah tidak merasa sakit walaupun terluka teruk dan terinfeksi, ada yang terus pengsan kerana kuman sampai ke otak iaitu diabetic coma.

 

Masalah utama pesakit kencing manis yang telah mendapat komplikasi ialah mereka tidak merasa sakit kerana sistem saraf sudah kurang berfungsi. Ada kes di mana terpijak api tetapi tidak merasa sakit dan apabila luka sangat susah untuk sembuh sehingga ada yang membawa maut. Oleh itu  pesakit dinasihatkan sentiasa memakai kasut. Di peringkat lebih serius, gangren di mana sel-sel kaki mati dan busuk juga tidak terasa sakit.
Salah satu contoh gangren

Merawat kencing manis/diabetes dengan Shaklee


 Fakta yang Ana jumpa dalam google tadi… – setiap 10 saat, dua orang disahkan menghidap diabetes di seluruh dunia manakala empat juta lain maut akibatnya setiap tahun. Tidak cukup dengan itu, diabetes juga berada di tangga keempat penyakit membawa maut. Menggerunkan bukan? Hakikatnya, di Malaysia sendiri, kira-kira 2.6 juta rakyatnya disahkan penghidap diabetes atau kencing manis. Malangnya, apa yang menyedihkan, separuh daripada jumlah itu tidak menyedari mereka menghidap diabetes sehinggalah dirawat kerana komplikasi kencing manis.
Bagaimana Set Kencing Manis Shaklee Berfungsi?

Secara ringkasnya set kencing manis shaklee yang dicadangkan ini berfungsi memberikan semula kehidupan kepada sel-sel tubuh pesakit kencing manis dari hujung rambut ke hujung kaki yang mungkin selama ini telah mengalami kerosakan dan kegagalan kerana  keperluan asasnya lama terabai- Ana cadangkan set shaklee basic 4, iaitu Set A + ESP.














Dan kita boleh juga add on Alfalfa.


Manfaat Alfalfa :

Kandungan fibernya yang tinggi membentuk jaringan yang menapis dan mengasingkan gula. lemak, kolestrol dan toksin dari dalam darah pesakit kencing manis dan membuang melalui najis yang lawas.
Selain itu, kita add on juga Zinc Complex




Manfaat Zinc :

* Membantu pankreas dalam penghasilan insulin sekiranya pankreas masih boleh diselamatkan lagi.
* Membantu penyembuhan luka, mempunyai khasiat ikan haruan.
* Membantu meningkatkan tenaga lelaki dan membanyakkan sperma bagi pesakit kencing manis.
Lagi satu, kita boleh add on Vita E jugak.


Manfaat Vita E :
* Untuk masalah kencing manis, Vita E mampu menghalang dari berlakunya komplikasi kencing manis seperti buta gangren dan sebagainya.
* Mencairkan darah supaya darah boleh mengalir ke hujung-hujung saraf.
* Mencegah oxidised cholesterols keadaan dimana kolestrol menjadi keras dalam pembuluh darah yang boleh menyebabkan pembuluh darah pecah.
* Mempercepatkan penyembuhan luka dan menghilangkan parut bagi pesakit kencing manis.
* Membantu meningkatkan stamina tenaga lelaki dan kualiti sperma bagi pesakit  kencing manis.
Nota : Set Kencing Manis Shaklee sebaiknya di ambil sebagai pencegahan. Bagi yang sudah mendapat kencing manis sukatan yang diperlukan perlu melebihi sukatan pencegahan kerana bersifat rawatan kepada sel, tisu, organ dan sistem yang sudah bermasalah.

Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan