Kalsium Perlu Bagi Mengurangkan Komplikasi Bersalin

Wanita dan kalsium berpisah jangan!


 

Wanita dan kalsium memang tak dapat dipisahkan. Terutama sekali wanita mengandung dan menyusu, atau pernah mengandung dan menyusu. Kaum wanita terdedah dengan pelbagai risiko jika kekurangan kalsium.
Kalsium Mengurangkan Komplikasi Bersalin
Kalsium Mengurangkan Komplikasi Bersalin : Penting utk wanita tahu

Kebaikan Kalsium serta Risiko Kekurangan Kalsium buat Ibu Mengandung
  • Kalsium yang diambil itu amat berguna untuk kekuatan tulang khususnya bagi ibu-ibu yang memerlukan zat tersebut bagi kekuatan menanggung berat bayi secara fizikal.
  • Selain itu, kalsium juga penting untuk pembekuan darah, menstabilkan transmisi impuls saraf dan untuk merehatkan otot sewaktu berlakunya kontraksi.
  • Kalsium yang tidak mencukupi meningkatkan risiko praeklampsia iaitu gejala tekanan darah tinggi. Keadaan itu dikatakan berlaku selepas 20 minggu kehamilan bersama dengan masalah lain. Difahamkan juga pra-eklampsia berpotensi membawa maut bagi ibu dan bayi akibat kenaikan tekanan darah tinggi.
  • Pengambilan kalsium yang secukupnya didapati boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.
  • Kekurangan zat itu juga boleh mengakibatkan masalah kesejukan dan kekejangan pada bahagian kaki. Kekejangan yang berlaku itu boleh mengganggu emosi ibu selain proses bersalin itu sendiri.
  • Kegagalan menggantikan kalsium yang diserap oleh bayi boleh menyebabkan ibu-ibu itu kehilangan gigi pada usia yang lebih muda daripada sepatutnya. Mereka juga berisiko tinggi menghidap osteoporosis.
 
Ana telah bertemu dengan Shaklee semasa berpantang baby Shafa'. Dan sejak itu Ana terus jatuh hati dengan Ostematrix.. Ia bukan sekadar pil kalsium biasa. Ana memang terasa perbezaannya dengan Ostematrix. Selain baik untuk penyusuan, ia juga salah satu sumber kalsium yang baik untuk Ana.
  
Kalsium Mengurangkan Komplikasi Bersalin

 
Sebelum kenal dengan Ostematrix, Ana sering memandang sinis pengambilan pil kalsium. Merasakan tubuh nie tak perlu dengan pil kalsium, cukup sekadar minum susu je... Tetapi semuanya berubah setelah berjumpa ostematrix.. Ostematrix memang terbaik kerana penyerapan kalsium yang optimum boleh berlaku jika dilengkapi dengan magnesium serta vitamin D!! Dan inilah yang terdapat dalam Ostematrix... :)
Lebih daripada Sekadar Kalsium
Ostematrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Tablet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
Sekiranya anda wanita dan masih memandang remeh keperluan kalsium tubuh anda, inilah masanya anda mengambil langkah bijak untuk mencegah! Hindari osteoporosis!
Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fan Page FB : CikguVitaminAna (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan