Tanda Lelaki Sihat


Ciri-ciri lelaki sihat

Selalunya artikel sihat ni kebanyakannya hanya bercerita tentang wanita sahaja dan jarang untuk lelaki. Kenapa ya?? Lelaki nie tak nak sihat ke?? Lelaki ni selalu dikatakan agak pemalas dalam aspek penampilan diri dan tidak mengambil berat tentang kesihatan tubuh badan. Sebenarnya, lelaki  dan wanita pun perlu tahu apakah tanda-tanda lelaki itu sihat atau sebaliknya. Di sini Ana nak kongsikan tanda-tanda lelaki sihat...
Ciri- ciri lelaki sihat;
Tanda Lelaki Sihat
Lelaki Sihat Idaman Setiap Wanita

1) Warna Kuku Merah Muda

Secara umumnya orang yang sihat memiliki kuku yang berwarna merah muda. Kuku yang berwarna kekuningan dikaitkan dengan masalah pernafasan.

2) Warna Urin Kuning Muda

Urin ni umumnya mempunyai warna bervariasi dan bergantung kepada air yang diminum. Sekiranya kurang minum air, urin akan berwarna gelap.


3) Denyut Jantung 70 beat per minit (bpm)

Bagi lelaki sihat, jantung yang normal ketika beristirehat adalah 70-75 bpm.

4) Jenis Kulit

Melalui ketegangan kulit, kita boleh mengetahui kadar dehidrasi lelaki. Kulit yang sihat lebih bersifat elastik dan kembali normal apabila dicubit. Sebaliknya kulit yang kurang sihat akan mengambil masa agak lama untuk kembali normal.
Jadi, jika anda atau pasangan anda tiada tanda-tanda berikut, apa kata cuba set vitamin untuk lelaki yang Shaklee cadangkan nie... Insyaallah :)
 
Set Vitamin Shaklee Untuk Lelaki
 
Nak tahu lebih lanjut tentang set vitamin untuk lelaki dari Shaklee ni, boleh klik di sini.
 
Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
email : anaadnicollection@yahoo.com
FB : Pn Salhana Arshad
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776



Tiada ulasan:

Catat Ulasan