Rahsia Kekal Slim Walaupun Menyusukan Bayi


Semua wanita nak kurus walaupun selepas bersalin dan masih terus menyusukan anak... Apa rahsianya...???

 
Rahsianya, setiap pagi minum ESP.. ESP memang BEST tau....  kalau tak minum rasa badan lain macam. BESTTTTT sangat ESP ni. Badan boleh kekal cergas, kulit licin, susu pun meriah gitu... yg paling best body solid molit tau!!! wahhh.. teruja kan..
 
 
Jika anda baru lepas bersalin dan rasa perut menggeleber tak seperti masa anak dara. Anda rasa dah tak slim seperti dulu.... Anda memang patut risau! :(
Ana tau mmg sangat risau kalau badan tak kurus-kurus walaupun baby dah keluar. Hmmm.. Ana pun sedang usaha untuk kurus nie!! Sekarang pun dah turun 5 kilo lepas guna set kurus Shaklee dalam tempoh sebulan... Bestkan... MMG SYOK!!! Tapi entri kali nie bukan nak cerita pasal set kurus Shaklee.. Tapi pasal Set untuk ibu menyusu yang nak kekal slim... Senang je, amalkan makan vitamin Shaklee... ;D
 
 
Tapi kena ingat ye... Berhati-hati jika nak memilih set untuk SLIM.. kerana tak semua sesuai dengan ibu yang menyusukan bayi.. ada yang akan menyebabkan susu merudum dan yang paling bahaya jika memberi kesan sampingan kepada bayi seperti cirit birit dan lain-lain.



Diet dengan berlapar pun adalah sangat tidak digalakkan untuk ibu yang menyusu kerana nutrisi yang mencukupi sangat penting untuk membekalkan susu yang berkhasiat kepada bayi. Malah susu pun boleh merudum jika ibu kurang makan, dan ibu pun mungkin boleh pitam jika penat sepanjang hari menyusu dan mengepam susu tanpa makan yang cukup.


Jom Ana kongsikan rahsianya :)

 
Apa vitamin yang sesuai untuk ibu yang menyusukan bayi?.. SELAMAT, SESUAI UNTUK IBU MENYUSU, SUSU TIDAK MERUDUM dan BAYI TIDAK CIRIT BIRIT!!!
 
Rahsia ibu menyusu kekal slim
 


** Asasnya untuk diet kita perlu Detox (Herblax/ Alfalfa) + Protein (Energizing soy Protein / Cinch) + Lecithin
 
Tapi... kerana anda ibu yang menyusukan bayi, pengambilan Herblax dan Cinch tak sesuai untuk anda.. kerana Herblax boleh menyebabkan bayi cirit birit, begitu juga Cinch tidak digalakkan untuk ibu yang menyusukan bayi kerana Cinch rendah kalori ditakuti memberi kesan sampingan kepada tumbesaran bayi yang menyusu.
 

Jadi untuk anda yang menyusukan bayi, Energizing Soy Protein, Lecithin dan alfalfa (yang sudah ada dalam set BF shaklee) sudah cukup untuk anda kekal SLIMMM dengan cara yang selamat.

  1. Kenapa protein? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Pengambilan Energizing Soy Protein mengalas perut anda dan membuatkan anda kurang berasa lapar.
  2. Kenapa perlu Lecithin? Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak2 dan mencairkan kolestrol...Lecithin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak. Dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita
  3. Kenapa perlu detox? Detox adalah proses untuk mencuci usus daripada lendir di dinding usus. Detox penting supaya penyerapan nutrien lebih mudah berlaku. Alfalfa bukan sahaja berfungsi untuk mempercepatkan penghasilan susu, malah juga untuk detox.

OK... dah jelas tak?? Tapi, Ana galakkan untuk mengambil bersama SET breatfeeding Shaklee.. iaitu Vitamin C, B complex, Vitalea dan alfalfa.. untuk sentiasa sihat, cergas dan susu pun sentiasa meriah!!

Apa tunggu lagi.. Jangan tunggu sampai esok.. jangan sampai suami tegur baru nak cari produk yang sesuai. Jangan sampai ada kawan-kawan kita yang tegur kita dah mengandung semula plak... pada hal baby kita baru je 4 bulan :)

Testimoni untuk dikongsi

Aliza Mohammad
selepas mkn lecitin n fiber..dlm 1hari memang nmpak kesan...skrng dah 1bulan mkn,berat bdn dulu 79kg sekrng dah 70kg...hanya 1bln trn 9kg..tmbh lg mkn vitmin vitelea,B.complex,vit c,vit e..memang best.tak ada lg sakit pinggang,letih,stres kerja,sengugut wktu period dll lain tak ada lg dlm kamus liza..liza syukur alhamdulliah sekrng bdn dah ramping,paling hebt zink maslah rambut gugur tak ada lg...semua nmpak perubhan selepas mkn produk shaklee "shaklee pilihan ku no 1,teman siang dan mlm..
kredit: mamacergas.com


Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fun Page FB : CikguVitaminAna (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan