Tip Menjayakan Penyusuan Susu Ibu

Tips Menjayakan Penyusuan Susu Ibu



Nak Berjaya kenalah usaha dan berdisiplin

Untuk menjayakan penyusuan.. Senarai yang lengkap dalam menjayakan penyusuan adalah kombinasi
  • Tubuh yang sihat
  • Supply Vs Demand (kene kerap pam)
  • Pemakanan yang menepati Piramid Makanan 
  • diet seorang ibu yg menyusukan anak.
  • Doa yang tidak pernah putus pada Allah SWT
  • Istiqamah iaitu konsisten.




 Tips Menjayakan Penyusuan Susu Ibu
Bestnya tengok stok susu beku yang banyak macam nie kan :)


Sekiranya anda mengambil mana-mana set vitamin ibu menyusu ini maka bersedialah untuk lebihkan kekerapan mengepam setiap 2-3 jam kerana tanpa kekerapan mengepam dan menyusukan maka tiada gunanya kita mengambil vitamin ibu menyusu ini.



 
1-2 minggu awal makan suplemen ni kenelah teruskan kerap pam.. pam setiap 2-3 jam sekali. Air pastikan minum sehari minimum 2.5-3 liter... Apa2 pun kene kerap pam. Awal-awal pam ni takkan terus mencurah., ianya untuk merangsang sahaja. 

 
Vitamin ibu menyusu hanya bertindak sebagai 'milk booster' dan menyokong keperluan zat & nutrisi ibu menyusu dan anak yang disusui kerana secara puratanya kebanyakkan kita tidak dapat mengambil keperluan makanan harian dengan secukupnya. Tanpa pengosongan payudara yang kerap, Otak tidak dapat menerima signal untuk mengerahkan payudara menghasilkan lebih banyak susu ibu.

Sekiranya anda ingin menyusukan anak sekurang-kurangnya 2 tahun, anda perlu bersedia dengan konsep 'more demand, more supply' dalam memastikan ibu dapat meningkatkan pengeluaran dan mengekalkan penyusuan sehingga anak berumur 2 tahun. Pastikan juga ibu-ibu minum tidak kurang air putih 3 liter sehari untuk penyerapan supplement yang berkesan oleh tubuh dan juga turut membantu dalam meningkatkan pengeluaran susu ibu.

So apalagi? Mahu berjaya kenalah ikut tips dan panduan ini! Selamat berjaya menjadi ibu yang menyusu! Susu ibu hak mutlak anak kita!

Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fun Page FB : CikguVitaminAna (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan