Ostematrix - Mengatasi sakit pinggang ketika hamil

Sakitnya pinggang Ketika Hamil...

Ada tak ibu-ibu yang tidak pernah mengalami gejala sakit pinggang ketika hamil? Ana rasa 75 peratus pasti pernah mengalami sakit pinggang ketika hamil. Sakit sangatkan... Nak tidur malam pun susah...  Perit tau.. Jadi, para suami semua, sayangilah isteri anda... Gejala sakit pinggang ketika hamil ini sedikit sebanyak akan mengganggu keselesaan rutin harian ibu mengandung. Tapi bagaimana ia boleh berlaku?


Ostematrix - Mengatasi sakit pinggang ketika hamil


  • Meningkatnya hormon selama kehamilan membuat sendi anda tidak stabil sehingga area pelvis mengembang seiring dengan pertumbuhan bayi.
  • Kenaikan berat badan mencapai 11-15 kilogram selama kehamilan yang biasanya rasa sakitnya menjalar hingga sekeliling perut.
  • Perubahan postur tubuh saat hamil yang semakin membesar sehingga mengubah pusat gravitasi anda sebelumnya.
 


Ibu hamil akan mengalami begitu banyak perubahan pada emosi, mental dan fizikalnya. Maka ibu hamil disarankan mendapatkan keperluan nutirisi yang mencukupi ketika fasa kehamilan bagi menjaga kesihatan diri sekaligus mengelakkan sebarang komplikasi terjadi.

Kebiasaanyan menjelang trimester kedua dan ketiga ibu hamil akan mengalami sakit pinggang dan kekejangan kaki. Bayi di dalam kandungan akan membesar sekaligus memberi tekanan kepada rahim. Ini menyebabkan simptom sakit pinggang dan kekejangan kaki terjadi. Jadi sebaiknya ibu hamil disarankan sentiasa cuba mengurangkan sebarang beban di bahagian belakang sama ada ketika duduk, berdiri, mengangkat barang, tidur/baring atau pun berjalan.

American Institute for Preventive Medicine telah membuat kajian ibu hamil perlu mendapatkan kalsium, magnesium dan air yang cukup bagi mengatasi masalah sakit pinggang ketika hamil. Kalsium dan magnesium sangat penting kerana boleh membantu memelihara saraf normal, yang mana saraf inilah yang akan mengawal pengecutan otot-otot tubuh kita. Kalsium juga penting untuk proses kelahiran yang memerlukan otot-otot badan bekerja keras terutama semasa kontraksi nanti.
sumber Umm.Edu


Bolehkah ibu-ibu hamil menyediakan makanan yang mempunyai kalsium dan magnesium setiap hari? Ibu hamil perlu makan makanan seperti susu, keju, yogurt, makanan laut, sayuran hijau dan sebagainya. Mudah ke nak sediakan hari-hari?



 
Jangan risau! Jika ibu-ibu sukar menyediakan makanan tersebut shaklee ada menyediakan vitamin yang lengkap dengan kalsium dan magnesium iaitu Ostematrix. Jom kita baca apa yang best ostematrix ni.

Khasiat Ostematrix

  • boleh melegakan sakit pinggang dan kejang kaki
  • bagus untuk pelawasan dan elakkan sembelit
  • membantu pembentukan janin bayi yang kuat
  • melegakan migrain
  • mencegah osteoporosis
  • Tidur lebih lena dan senang bangun di awal pagi

Mari kita lihat apa kata ibu-ibu hamil setelah mengamalkan ostematrix

 
 

 
 

 
Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
FB : Pn Salhana Arshad
Fan Page FB : CikguVitaminAna (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan