Tips atasi sembelit selepas bersalin


Sembelit selepas kelahiran sering kali menjadi buah mulut di kalangan wanita yg baru lepas bersalin. Sememangnya ramai di antara kita yg perlu menghadapi masalah sembelit sehingga beberapa minggu selepas kelahiran si manja.
 
Tips atasi sembelit selepas bersalin

Jom kita ketahui apakah punca masalah sembelit pada wanita selepas bersalin. Sebenarnya terdapat beberapa factor yang menyebabkan ketidak selesaan ini terjadi. Kebanyakannya disebabkan oleh masalah tidur tidak cukup, kurang senaman dan pengambilan makanan berkhasiat yg kurang memuaskan.


Kita boleh mengatasi sembelit dan mengurangkan kesakitan semasa membuang air besardengan melakukan sedikit perubahan dalam diet seharian. Amalan pengambilan makanan yg kaya dgn serat adalah cara termudah dan paling dipercayai untuk mengembalikan fungsi sistem penghadaman kepada keadaan asal.

Tetapkan matlamat untuk mendapatkan 15 hingga 20 gram serat setiap hari dgn memakan lebih banyak buah buahan dan sayur sayuran seperti kekacang, bijirin, roti disamping memakan makanan yg lain seperti biasa. Ada kalanya, kita tidak mampu mendapatkan jumlah serat tersebut dalam tempoh sehari.

Oleh itu, Ana cadangkan kita mengambil OSTEMATRIX Shaklee yg boleh membantu untuk mengatasi masalah sembelit ini. Ostematrik boleh mengurangkan sembelit, melancarkan proses pembuangan air besar dan memberi keselesaan apabila mengalami luka pada bahagian dubur.

Tips atasi sembelit selepas bersalin


Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan