Atasi Jaundis Pada Bayi dgn Susu Ibu

Bukan semua kelahiran berjalan lancer. Ada kalanya terdapat pelbagai gangguan khususnya masalah jaundis. Jaundis disebabkan oleh kehadiran bilirubin berlebihan dan tidak dapat disingkirkan oleh hati.

Atasi Jaundis Pada Bayi dgn Susu Ibu


Keadaan ini menyebabkan berlaku banyak mendapan bilirubin di dalam badan sehingga menyebabkan kehadiran warna kuning di bahagian kulit dan bahagian putih mata. Jaundis tidak akan berlaku jika bilirubin dapat disingkirkan dari badan dgn cepat. Bilirubin dihasilkan secara berterusan dalam badan tetapi ia disingkirkan dgn cepat oleh hati dan dibebaskan di dalam najis.


Jaundis terjadi disebabkan bayi yg baru lahir mempunyai sel darah merah berlebihan dan akan dipecahkan dan disingkirkan dr tubuhnya. Sel sel darah merah yang pecah ini akan membebaskan pegmen bilirubin. Manakala hati yg belum matang dan tidak mampu utk meproses bilirubin yg berlebihan dgn cepat. Oleh itu bayi akan mengalami jaundis dan perlu menjalani rawatan fototerapi dalam tempoh masa tertentu di hospital.

Jika paras kepekatan bilitubin yg tinggi di dalam darah, ia boleh merosakkan otak bayi. Oleh itu, awasi bayi jika terdapat tanda tanda kehadiran warna kuning di bahagian kulitnya. Terdapat factor lain yg dikatakan penyumbang berlakunya jaundis. Antaranya kumpulan darah bayi, sejarah keluarga dan penyakit hati. Sehubungan dgn itu, ibu digalakkan menyusukan bayi dgn susu badan sepenuhnya dan membuat pemerhatian kepada anggota badan bayi dari semasa ke semasa.

Maka, ibu ibu digalakkan mengambil set menyusu dari Shaklee yang mampu memperbanyakkan susu badan dan juga memekatkannya. Bayi akan berasa cepat kenyang dan lambat lapar.

 
 

Atasi Jaundis Pada Bayi dgn Susu Ibu
 
Atasi Jaundsi Pada Bayi dgn Susu Ibu
 
Set menyusu ada pelbagai set. Ada set bajet menyusu, ada set Breast Feeeding yang biasa dan dan ada set 3M iaitu set optimum untuk BF. Anda boleh klik di sini untuk perkongsian lanjut.
Nak tahu lebih lanjut... Macam mana nak order...
Boleh hubungi Ana di:
SID : 1077743
Fan Page FB : Cikgu Vitamin Ana (sila klik LIKE untuk info terkini)
SMS/Wechat/Whatapp : 019-4640776

Tiada ulasan:

Catat Ulasan